۰ نفر

مدیر نظارت بر ناشران تاکید کرد؛

لزوم تسریع در انتشار اطلاعات و صورت های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبر: 652170
لزوم تسریع در انتشار اطلاعات و صورت های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به اعضا هیأت مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و فرابورسی به لزوم تسریع در انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه تأکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، محسن انصاری مهیاری ، با اشاره به نزدیک شدن اتمام مهلت انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ که مطابق با بند ۳ ماده ۷ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات حداکثر ۳۰ روز پس از پایان مقطع میان‌دوره ای است، اظهار کرد: با هدف بهبود فرایندهای اطلاع‌رسانی و همچنین جلوگیری از درز اطلاعات نهانی، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و فرابورسی نسبت به انتشار این اطلاعات هر چه سریعتر اقدام کنند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با تاکید بر اینکه اطلاعات شرکت‌ها به محض تهیه باید بلافاصله افشا و منتشر شود، تصرح کرد: زمان‌بندی اعلام شده در دستورالعمل افشا، حداکثر مهلت ارائه صورت‌های مالی میان دوره ای طبق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار است. بنابراین، بدیهی است چنانچه اطلاعات شرکت‌ها بلافاصله پس از تهیه و بر اساس زمان‌بندی اعلام شده، افشا و منتشر نشوند، از مصادیق اطلاعات نهانی به‌شمار خواهند رفت.

این مدیر ارشد سازمان بورس خاطرنشان کرد: ارائه به موقع اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌ها مطابق با زمان‌بندی تعیین شده در دستورالعمل افشای اطلاعات یکی از معیارهای اصلی در محاسبات امتیازات رتبه‌بندی ناشران محسوب می‌شود.