۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی از دست رفت؟ / بورس نیمه تعطیل بود!

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 651759
کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی از دست رفت؟ / بورس نیمه تعطیل بود!

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که شاخص کل هر چند در ابتدای معاملات افزایش یافته بود اما در ادامه معاملات روند کاهشی را تجربه کرد و در نهایت به زیر کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی رسید. در جریان معاملات امروز، حقیقی ها بیش از ۳۵۳ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند تا همچنان شاهد خروج پول حقیقی در بازار باشیم.

اقتصادآنلاین-پویا دادجو؛ معاملات اولین روز سومین هفته تابستان در حالی آغاز شد که بازار تحت تاثیر تعطیلی روز یکشنبه قرار داشت و شاهد معاملات کم رونقی بودیم؛ به‌گونه‌ای که جمع ارزش معاملات خرد برابر با دو هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان بود. 

شاخص کل هر چند در ابتدای بازار تحت تاثیر معاملات فولاد سبز شد اما در ادامه عقب نشینی کرد و در انتهای معاملات امروز کاهش ۰.۲۷ درصدی معادل چهار هزار و ۹۵ واحد را ثبت کرد. بر اساس شاخص کل دوباره کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی را از دست داد و تا ارتفا یک میلیون و ۴۹۸ واحدی عقب نشینی کرد.

فارس با ۷۴۵ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت و فملی با ۳۰۴، میدکو با ۲۸۴، وبملت با ۲۶۶ و وتجارت با ۱۹۹ واحد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. در سوی دیگر فولاد با ۴۴۶ واحد و مبین با ۳۰۸ واحد تاثیرگذاری مثبت از افت بیش‌تر شاخص جلوگیری کردند.

شاخص هم‌وزن هم در جریان معاملات امروز با کاهش بیش از دو هزار و ۶۸۸ واحدی همراه شد و تا ارتفاع ۴۱۵ هزار و ۸۳۰ واحدی کاهش پیدا کرد.

شاخص فرابورس نیز کاهش بیش از ۹۱ واحدی را تجربه کرد که آریا با بیش از ۱۲ واحد، بیش‌ترین تاثیر را بر منفی شدن شاخص فرابورس داشت. غصینو با ۸، فغدیر با ۷ و شگویا با۶ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را در بازار فرابورس داشتند.

کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی از دست رفت؟

 هر چند که شاخص یک میلیون و پانصد هزار واحدی به عنوان یک حمایت روانی توسط سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می شود اما باید توجه داشت که پیش از این نیز شاهد چندین بار افت شاخص به زیر این حمایت بودیم. همچنین معاملات امروز از لحاظ حجم و ارزش معاملات، رقم پایینی را ثبت کرد. بنابراین تا بدینجا نمی توان شکست حمایت یک میلیون و پانصد هزار واحدی را معتبر در نظر گرفت و باید منتظر عملکرد شاخص پس از تعطیلی روز یکشنبه ماند.

امروز هم شاهد خروج پول حقیقی بودیم

در جریان معاملات امروز، حقیقی ها بیش از ۳۵۳ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند تا همچنان شاهد خروج پول حقیقی در بازار باشیم. موضوعی که به یکی از معضلات اصلی این روزهای بازار مبدل شده است.

کدام سهام مورد اقبال حقیقی ها و حقوقی های بازار بودند؟

از میان سهامی که امروز معامله شدند، میدکو با بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد. غزر که شایعاتی در مورد عرضه چند شرکت زیر مجموعه آن و همچنین سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی مطرح شده است با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در رتبه بعدی ورود پول حقیقی بود.

در نقطه مقابل بیمه پاسارگاد با بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بانک دی با دو میلیارد و پانصد میلیون تومان و شستا با دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

حقیقی‌ها سهام کدام صنایع را بیش‌تر خریدند؟

گروه محصولات شیمیایی امروز شاهد بیش‌ترین ورود پول حقیقی بود، به گونه‌ای که بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول حقیقی وارد این گروه شد. فرآورده‌های نفتی با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون و هتل و رستوران با بیش از ۷۰۰ میلیون شاهد بیش‌ترین ورود پول حقیقی بود.

در نقطه مقابل حقیقی‌ها امروز بیش از ۵ میلیارد تومان از گروه بانک و موسسات اعتباری خارج کردند. گروه‌های بیمه و صندوق بازنشستگی و فلزات اساسی در رتبه‌های بعدی خروج پول حقیقی بود.