۰ نفر

به دنبال سومین مرحله پرداخت؛

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد + شرط دریافت سود

۴ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۵
کد خبر: 647511
زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد + شرط دریافت سود

بنابر اعلام معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است، اواخر تیرماه انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، با اشاره به واریز سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در مرحله دوم پرداخت سود، گفت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است، در اواخر تیرماه صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در مرحله اول و دوم پرداخت سود سهام عدالت، به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰هزار نفر مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را دریافت کردند. مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۱۳۹۹، برای سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان و برای سهام عدالت ۵۳۲هزار تومانی، حدود ۵۸۰هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

لزوم ثبت‌نام در سامانه سجام

اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

به گفته معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، افرادی که نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام می‌کنند، علاوه بر دریافت سود سهام عدالت از سرویس‌های متنوع و جامعی که از طریق درگاه ذینفعان بازار سرمایه برای آنها شکل می‌گیرد، می‌توانند سود و مطالبات سنواتی خود از شرکت‌های فعال در بازار سهام، سود سالانه ناشران که در سال جاری بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر اطلاعات سامانه سجام است را دریافت کنند. همچنین شرکت در مجامع الکترونیک، توثیق سهام و چندین خدمت و سرویس آنلاین دیگر را از این بستر دریافت کنند.

جاماندگان از دریافت سود، چه اشخاصی هستند؟

حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار مشمول سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی مواجه هستند. به گفته معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اگر این دسته از سهامداران هرچه سریع‌تر مشکل شماره شبا بانکی خود را برطرف کنند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌تواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آنها را تا اواسط تیرماه سال جاری پرداخت کند.

شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم‌ترین دلایلی است که موجب پرداخت نشدن سود به حساب سهامداران شده است.