۰ نفر

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن پاسخ داد؛

دلایل اصلی استیضاح وزیر صمت چیست؟

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 646427
دلایل اصلی استیضاح وزیر صمت چیست؟

بنابر اعلام نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح فاطمی امین، وزیر صمت با ۳۶ امضا به کمیسیون صنایع رسیده است.

اقتصادآنلاین - سارا محسنی؛ سید جواد حسینی کیا، نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت : موضوع سرمایه‌گذاری در معادن و وضعیت صنعت خودرو، دو دلیل اصلی نمایندگان برای استیضاح فاطمی امین، وزیر صمت است.

وی افزود: سه‌شنبه هفته آینده (۷ تیرماه)، درخواست استیضاح فاطمی امین در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته بود که محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اعلام کرد که استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جدی نیست. زیرا حد نصاب لازم را برای استیضاح ندارد.

خبر اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت، یکشنبه هفته گذشته از سوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس، رسانه‌ای شد. ۲۴ خردادماه نیز، نمایندگان مجلس به دلیل قانع نشدن از پاسخ‌های فاطمی امین، کارت زرد دادند و اظهار کردند که در مدت پنج ماه باید مشکلات این حوزه به ‌خصوص خودرو حل می‌شد.

۲۹ خردادماه نیز، محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس، با اشاره به جلسه هیات رییسه مجلس گفت: در جلسه امروز هیات رییسه (۲۹ خردادماه)، درخواست تعدادی از نمایندگان برای استیضاح فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت هیات رییسه مجلس موافقت کرد که این تقاضا در مجلس اعلام وصول شده و برای بررسی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شود.