۰ نفر

چشم انداز بازار سرمایه؛

پیش بینی بورس فردا؛ کدام صنایع پتانسیل رشد دارند؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبر: 644772
پیش بینی بورس فردا؛ کدام صنایع پتانسیل رشد دارند؟

به زعم اغلب کارشناسان شاخص فلزات اساسی همچنان موفق به عبور از مقاومت خود نشده است و احتمالا یک موج اصلاحی کوتاه تا یک میلیون و ۱۳۶هزار واحد را تجربه کند. گروه انبوه سازی دوباره وارد سیر صعودی شده و احتمالا تا هشت هزار و ۱۴۲واحد این رنج مثبت را حفظ کند.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که با تقسیم سود نقدی مجامع همچنان خریدها را برای تابستان در حد بالاتری نگه دارد و با حفظ شرایط فعلی در نرخ دلار آزاد و نیمایی انتظارداریم شاخص کل بتواند سقف یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد را دوباره پس گرفته و به روند صعودی خود ادامه دهد.

مهشید داداش زاده، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بین یک میلیون و۵۱۷هزار واحد تا یک میلیون و ۵۷۴هزار واحد و در شاخص هم وزن بین ۴۱۹هزار واحد تا ۴۳۰هزار واحد نوسان داشت. به طوری که شاخص کل رشد حدود سه درصد و شاخص هم وزن نیز حدود ۲.۳درصد بازدهی داشتند که به تر تیب کار خود را در محدوده یک میلیون و ۵۶۴هزار واحد و ۴۲۸هزار واحد به اتمام رساندند.

وی ادامه داد: به طور متوسط، ارزش معاملات چندان جذاب نبود و حدود سه هزار و ۴۴۰ هزار میلیارد تومان میانگین ارزش معاملات خرد هفته جاری بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازار دلار آزاد تب و تاب هیجانات بیشتر بود به طوری که دلار تا محدوده ۳۳هزار تومان نیز رشد داشت و در نهایت وارد کانال ۳۱هزار تومانی شده است.

وی افزود: سکه در معاملات این هفته که تا ATH قبلی خود در تاریخ ۹۹.۰۷.۲۷ رشد کرده بود از محدوده ۱۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان واحد اصلاح شد و تا ۱۵میلیون تومان کاهش یافت. پیش بینی می‌شود روند قیمت سکه در هفته آینده تا کانال ۱۳میلیون تومان کاهشی باشد.

داداش زاده تشریح کرد: رشد روزهای اخیر بازار به عوامل مختلفی از جمله مذاکرات برجامی، رشد دلار و طلا بستگی داشت که در دو روز اخیر به دلیل کاهش نرخ دلار مقداری سمت عرضه بورس قوی‌تر بود.

وی ادامه داد: البته انتظار داریم با تقسیم سود نقدی مجامع همچنان خریدها را برای تابستان در حد بالاتری نگه دارد و با حفظ شرایط فعلی در نرخ دلار آزاد و نیمایی انتظارداریم شاخص کل بتواند سقف یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد را دوباره پس گرفته و به روند صعودی خود ادامه دهد.

این کارشناس بیان کرد: تنها عامل مهم کاهش ارزش معاملات با صف های فروش تقریبا کم حجم در بازار است که بیشتر نشانه افزایش ریسک‌های سیاسی و مذاکراتی (ریسک سیستماتیک) بازاراست.

وی چشم اندازی از روند معاملاتی صنایع تصویر کرد و گفت: طبق تحلیل‌های قبلی که انتظار داشتیم در شاخص گروه قندی پس از رشد حدود ۵۰ درصدی فاز اصلاحی آغاز شود که نهایتا تا محدوده ۱۲۰هزار واحد کاهشی باشد و سپس با استراحت زمانی رشد آغاز گردد. شاخص فلزات اساسی همچنان موفق به عبور از مقاومت خود نشده است و احتمالا یک موج اصلاحی کوتاه تا یک میلیون و ۱۳۶هزار واحد را تجربه کند.

داداش زاده افزود: گروه انبوه سازی نیز پس از رشد ۵۰ درصدی که تا هفت هزار واحد اصلاح داشت. اما مجددا وارد سیر صعودی شده و احتمالا تا هشت هزار و ۱۴۲واحد این رنج مثبت را حفظ کند.