امروز معامله‌گرها ۱۱۵میلیارد تومان سهام ایران‌ خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و ۶درصد از کل سهام فنرسازی‌ زر معامله شد.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ روز جاری در مجموع حدود چهار هزار و ۷۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «تفارس»، «بفجر»، «وبملت» و «شپنا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در نخستین روز معاملاتی روز هفته معادل ۱۱۵میلیارد تومان سهام ایران‌ خودرو دست به دست شد، تامین سرمایه خلیج فارس پس از معاملاتی به ارزش ۱۱۰میلیارد تومان دوم شد و سهام فجر انرژی خلیج فارس نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با رشد ۱۷درصدی و سهام آلومراد (فمراد) با رشد ۸.۷درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را شیرین کردند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۵۹۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۵۷۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۶درصد از کل سهام فنرسازی‌ زر (خزر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۰درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در پنج سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۹نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بیشترین ارزش معاملات 01.03.16

رتبه بندی ارزش معاملات 01.03.16