۰ نفر

بررسی روند معاملات امروز؛

تحلیل بورس؛ بازار فردا هم سرخ است؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 641753
تحلیل بورس؛ بازار فردا هم سرخ است؟

بر اساس تحلیل کارشناسان زیان بورس امروز می ‌تواند چشم‌انداز مثبتی از معاملات فردا ارائه دهد و به طور کلی به نظر می‌رسد معاملات فردا نیز با عرضه سهامداران و همچنین خروج نقدینگی آغاز شود. اما اگر اخبار مثبتی به بازار مخابره شود یا حمایت‌های عملی از بازار صورت بگیرد انتظار می‌رود معاملات به روند مطلوب خود بازگردند.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت ۲۷هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۱۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۹۶۵۰واحد و ۳۶۵واحد افت داشتند. به طور کلی هشت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۹۶۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز مطابق انتظار بر مداری نزولی حرکت کرد و نهایتا با افت ۲۷هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۵۱۴هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز به مراتب افت بیشتری داشت و با افت ۲.۲درصدی معاملات خود را به پایان برد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زیان بورس امروز می‌تواند چشم‌انداز مثبتی از معاملات فردا ارائه دهد و به طور کلی به نظر می‌رسد روند معاملاتی بهتری در انتظار بورس و سهامداران باشد.