۰ نفر

تحول در روابط عمومی های شرکت های تابعه شستا، در دستورکار قرار گیرد

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 641733
تحول در روابط عمومی های شرکت های تابعه شستا، در دستورکار قرار گیرد

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم حرکت در مسیر تعالی روابط عمومی‌ها گفت: در برنامه‌ریزی‌های راهبردی باید روابط عمومی مطلوب در شستا ترسیم و راهبری شود و بر این باور هستیم که روابط عمومی فعال باید هم نقش ایجابی داشته باشد و هم سلبی.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در نخستین جلسه شورای ارتباطات شستا با حضور معاون راهبری هلدینگ‌ها، مدیر روابط عمومی شستا و مدیران روابط عمومی هلدینگ‌های تابعه با اشاره به جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها گفت: پیش از هر رویداد و برنامه‌ای، رسانه‌ها پیشتازانه تصویرسازی و روایت‌سازی می‌کنند بنابراین مدیران عامل و مدیران روابط عمومی باید به فهم مشترک برسند تا این تصویرسازی‌ها در ارائه گزارش صحیح و تاثیر گذار نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به لزوم بیان نتایج مثبت و عملکرد هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا توسط روابط عمومی‌ها تشریح کرد: برای رشد و ارتقا عمکرد نیازمند مدیرانی با اراده‌های محکم و متین هستیم ‌ و این افراد با اراده‌های محکم و سخت کوش هستند که خود را مامور به تکلیف می‌دانند. اگر ما به وظایف خود به درستی عمل کنیم قطعا نتیاج عمکردها مثبت و امیدآفرین خواهد بود.

مدیرعامل شستا بر لزوم توجه به تصویرسازی رسانه‌ای و برندینگ تصریح کرد: در جهت شناساندن برند شستا باید حرکت توام با تلاش، مجاهدت، امید و اخلاص در همه زمان‌ها و امور مورد توجه قرارگیرد. اهمیت روابط عمومی‌ها ناظر به فرصت‌ها است ‌و عدم توجه به این مهم می‌تواند فرصت‌ها را کم‌رنگ و تهدیدات را زیاد کند. شستا می‌تواند تبدیل به تراز عملکردی در اقتصاد کلان کشور شود و این وظیفه روابط عمومی است که با نمایش صادقانه این نقش، جایگاه واقعی شستا در اقتصاد کشور را به نمایش بگذارد.

وی با تبیین نقش شستا در کشور اظهار داشت: شستا را باید در 3 جایگاه حاکمیتی، ماموریتی و نقش حمایتی مشاهده کرد. در سطح حاکمیتی باید تلاش شود در سطح ملی و برای همراهی و کمک به حاکمیت جایگاه لازم را پیدا و برای ایفای این نقش مهم مهیا شویم. درسطح ماموریتی واضح است که یک ابربنگاه اقتصادی هستیم که باید شرکت‌ها را اداره و برای بهبود اقتصاد نقش‌آفرینی کنیم. همچنین در سطح حمایتی وظیفه حراست از داشته‌ها و تامین مالی بیشتر مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از وظایف ما است. 

بازیان تشریح کرد: رسانه‌های تخصصی و راهبردی باید شستا را مورد بررسی و تحلیل  قرار دهند و چرایی و چیستی وجود آن را برای افکار عمومی و نخبگان روایت کنند. این از وظایف روابط عمومی‌ها است که در تعامل با رسانه‌ها واقعیت‌ها را بر پایه صدق و درستی بیان کنند. 

وی چابکی را از ویژگی مهم روابط عمومی‌ها دانست و افزود: روابط عمومی‌ها باید در نگاهی به گذشته و آینده، خود را تنظیم کنند. امروز در حوزه اقتصادی و اجتماعی سرعت وقایع به قدری بالاست که رسانه‌ها در پوشش و انتشار اخبار عقب می‌مانند. روابط عمومی‌ها با اشراف بر این موضوع باید مدیریت درست در انتشار اخبار و گزارشات مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم حرکت در مسیر تعالی روابط عمومی‌ها گفت: در برنامه‌ریزی‌های راهبردی باید روابط عمومی مطلوب در شستا ترسیم و راهبری شود. بر این باور هستیم که روابط عمومی فعال باید به طور همزمان نقش ایجابی و سلبی داشته باشد و در انتقال اخبار و رویدادها نیاز به افراط و تفریط نیست، ذات اطلاعات مبتنی بر صدق است.

وی شستا را دچار سیاست زدگی دانست و اظهار داشت: مجموعه شستا یک مجموعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و باید از سیاست‌زدگی خارج شود. حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است و این ما را مجاب می‌کند شستا راه به اصل بازگردانیم. امروز محیط‌های کارگری در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا نیازمند به پیوست فرهنگی دارد و لازم است این موضوع مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و در اسرع وقت پیوست‌های لازم تدوین و در قالب سند راهبردی تنظیم و عملیاتی شود.

شایسته ذکر است در ابتدای این دیدار سید محمد مهدی مقدسی مدیر روابط عمومی شستا به ارائه گزارش از وضعیت موجود روابط عمومی‌های شستا و آسیب‌شناسی آن و ارائه راهکارهای بهبود این وضعیت پرداخت.