۰ نفر

مشمولان بخوانند؛

واریز مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی آغاز می شود؟ + نحوه دریافت سود

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۴
کد خبر: 641687
واریز مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی آغاز می شود؟ + نحوه دریافت سود

بنابر اعلام معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مرحله سوم فرآیند پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت، به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که در مرحله اول و دوم پرداخت سود سهام عدالت، به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰هزار نفر مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را دریافت کردند.

برای دریافت سود چه اقدامی انجام دهیم؟

سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

سومین مرحله پرداخت سود سهام عدالت چه زمانی آغاز می‌شود؟

حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار مشمول سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی مواجه هستند. به گفته معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اگر این دسته از سهامداران هرچه سریع‌تر مشکل شماره شبا بانکی خود را برطرف کنند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌تواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آنها را تا اواسط تیرماه سال جاری پرداخت کند.

شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم‌ترین دلایلی است که موجب پرداخت نشدن سود به حساب سهامداران شده است.

چه تعداد سهامدار، مشمول دریافت سود سهام عدالت در مرحله دوم شدند؟

۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت وجود دارد که بیش از دو میلیون نفر از این تعداد، سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند. بنابر آخرین آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده‌ بودند که فرآیند پرداخت سود برای این دسته از افراد، ۳۱ اردیبهشت ماه شروع شد. مشمولانی که سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت دارند، ۵۷۵هزار تومان و سهامداران عدالتی که سبد یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۸۰هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

پرداخت سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

بنابر اعلام مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است که در آینده نزدیک به حساب سهامداران واریز خواهد. البته ارزش این سود، بسیار کمتر از واریزی‌های قبلی است.