۰ نفر

جدیدترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا وارد بورس می‌شود

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶
کد خبر: 639704
جدیدترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا وارد بورس می‌شود

سرمایه‌گذاری در طلا به روش‌های مختلفی همچون نگهداری فیزیکی، معامله اوراق سپرده و همینطور صندوق‌های سرمایه‌گذاری امکانپذیر است. نگهداری فیزیکی سکه، ریسک‌ها و هزینه‎های احتمالی خود را به ویژه در حجم بالا به دنبال دارد. این دغدغه در روش‌های اوراق سپرده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا، برطرف شده تا بدین‌گونه سرمایه‌گذاران بتوانند بدون معامله فیزیکی سکه، از تغییرات قیمت آن بازدهی کسب کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، صندوق سرمایه‌گذاری "زرفام آشنا" جدیدترین صندوق مبتنی بر طلاست که از روز دوشنبه 9 خردادماه 1401 وارد بورس کالا می‌شود. این صندوق امکان شروع سرمایه‌گذاری را با حداقل پس‌انداز برای تمام متقاضیان فراهم ساخته است. بدین صورت دیگر نیازی نیست هزینه حداقل یک سکه بهار آزادی توسط سرمایه‌گذار پرداخت گردد، بلکه می‌توان با حداقل 500 هزار تومان، حتی در بخشی از یک سکه هم سرمایه‌گذاری و از بازدهی آن بهره‌مند شد. این مزیت اصلی صندوق زرفام آشناست که این امکان در روش معامله اوراق سپرده وجود ندارد.

این صندوق که از نوع قابل معامله یا ETF است می‌بایست حداقل 70 درصد دارایی خود را در سکه طلا و مابقی را نیز می‌تواند در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کند. نقدشوندگی بالا، سهولت در خرید و فروش و همینطور کارمزد بسیار پایین از دیگر مزیت‌های این صندوق به شمار می‌آید.

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زرفام آشنا به مدت 3 روز کاری و با جستجوی نماد "زرفام" از طریق سامانه معاملات برخط کارگزاری‌ها ادامه خواهد داشت. هر واحد این صندوق 10.000 ریال و حداقل مبلغ واحد 5.000.000 ریال است.

این صندوق تحت مدیریت سبدگردان سهم آشناست که سابقه چندین ساله مدیریت صندوق‌های موفقی همچون "امین آشنا ایرانیان"، "کامیاب آشنا" و "نماد آشنا" را داشته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد این لینک شوید.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است