۰ نفر

بررسی روند معاملات بورس؛

شاخص کل و هم‌ وزن شانه به شانه حرکت می کنند

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبر: 639287
شاخص کل و هم‌ وزن شانه به شانه حرکت می کنند

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه) با ۱۱ هزار و ۱۱۰ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۵۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا؛  معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۴ میلیارد و ۹۳۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۸۸ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۱ هزار و ۱۱۰ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۵۳ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۲۵۲ واحد کاهش به ۴۳۲ هزار و ۵۴۱ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۲۲ واحد افت به ۲۶۶ ‌هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۸۰ واحد و شاخص بازار دوم ۱۶ ‌هزار و ۳۵۸ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال و در ۵۹۷ هزار و ۴۰۵ نوبت معامله شد.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۰۷ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۷۶۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۶۴۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۶۱۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۳۹ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۹۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۷۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۷۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۵۶ واحد، پتروشیمی بندرعباس (شبندر) با ۲۰۳ واحد، گسترش سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی پتروشیمی خلیج‌فارس (پترول) با ۱۱۹ واحد و موتوژن (بموتو) با ۱۱۹ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک)، سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا) و صنایع آذرآب (فاذر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۹۰ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۳۹۷ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۶۹۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۰ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۶۳ هزار و ۳۵۳ نوبت بود.

نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، داروسازی دانا (ددانا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بهمن دیزل (خدیزل)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پلیمر آریاساسول (آریا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.