افراد حقیقی امروز هزار و ۲۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود هزار و ۲۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۲۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۳درصد یعنی دو هزار و ۳۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «خگستر» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فروسیل»، «وآفر» و «سفار» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۹۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فروسیلیسیم خمین با برتری ۱۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۰۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی 01.03.02

تغییر مالکیت صنایع 01.03.02