افراد حقیقی امروز ۴۷۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام پتروشیمی بوعلی سینا بود.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۷۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «بوعلی»، «فوکا» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «خبنیان»، «تماوند» و «غکورش» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا معادل ۴۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بنیان دیزل با برتری ۳۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۱۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

Image 001

Image 002