۰ نفر

مدیر عامل بورس کالا:

ارزش کل معاملات بورس کالا از ۶۶۵ هزار میلیارد تومان عبور کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵
کد خبر: 635852
ارزش کل معاملات بورس کالا از ۶۶۵ هزار میلیارد تومان عبور کرد

سلطانی نژاد گفت:۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به ارزش معاملات در بورس کالا است و امسال ارزش کل معاملات در بورس کالا از ۶۶۵ همت عبور کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سلطانی نژاد گفت: بیشتر کالا‌های واسطه تولید در بورس کالا عرضه می‌شود و ۱۰ در صد از gdp تولید ناخالص داخلی کشور در بورس کالا رقم می‌خورد.امسال در بورس کالا ارزش کل معاملات از ۶۶۵ همت عبور کرد و ۷۶ تن کالا در بورس کالا معامله شد ورود سیمان و بالا دست زنجیره فولاد سبب این افزایش ارزش شد.

مدیر عامل بورس کالا می گوید:در حوزه پتروشیمی ۵.۳ میلیون معامله داشتیم در بازار مشتقه هم یک رشد ۴۳۶ درصدی را تجربه کردیم. رکورد پذیرش انبار در بورس کالا هم شکسته شد.

به گفته سلطانی نژاد صندوق‌ها دربورس کالا رشد چشمگیر داشته اند.دو نوع توسعه در بازار داریم یک توسعه ابزاری و دیگری بازاری که در بحث توسعه ابزاری قرار داد کشف پریمیوم را داشته ایم.

مدیر عامل بورس کالا گفت: معاملات حراج باز را راه اندازی کردیم تا زمان تصمیم گیری مناسب را همه داشته باشند و ریسک کمتری متحمل شوند.

او گفت:در طرح ملی مسکن معاملات در حوزه میلیگرد و محصولات ساختمان را خواهیم داشت و شرایط آن فراهم شده است.

به گفته سلطانی نژاد قرار است همچنان بحث تامین مالی از بورس کالا ادامه داشته باشد و در نهایت گواهی شمش طلا راه اندازی خواهد شد.

بورس کالا از سال ۸۶ در دو بخش راه اندازی شده است.