۰ نفر

بررسی روند معاملات امروز؛

بورس امروز؛ سهامداران دست به عصا معامله می کنند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 632015
بورس امروز؛ سهامداران دست به عصا معامله می کنند

بورس امروز با رشد هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۲هزار دست یافت و شاخص هم وزن نیز با رشد بیش از سه هزار واحدی عملکرد بهتری به ثبت رساند.. به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد و با توجه به تعطیلات پیشرو انتظار می‌رود عرضه‌ها در بورس فردا مقداری افزایش یابد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۲۲هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۳۴۸۸واحد و ۵۹واحد رشد داشتند. به طور کلی ۹میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۱۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: رشد هزار واحدی شاخص کل در معاملات امروز نشان از ترس معامله‌گران از معامله در نمادهای بزرگ بازار بود. اما شاخص هم وزن همچنان وضعیت بهتری داشت.

علی عصاری

وی ادامه داد: به طور قطعی می‌توان گفت در بازار امروز هم قدرت همچنان در دست سهامداران کوچک و متوسط بازار بود و در واقع این صنایع بهتر معامله شدند. برای مثال غذایی‌ها در معاملات امروز عملکرد مطلوبی از خود به ثبت رساندند. لاستیکی‌ها و دارویی‌ها نیز معاملات خوبی را رقم زدند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در نمادهای شاخص ساز نیز پالایشی‌ها عملکرد بهتری در مقایسه با سایر صنایع داشتند. در مقابل خودرویی‌ها عملکرد خوبی نداشتند.

وی تشریح کرد: بیشترین تزریق پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی»، «زراعت و خدمات وابسته و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد و با توجه به تعطیلات پیشرو انتظار می‌رود عرضه‌ها در بورس فردا مقداری افزایش یابد.