۰ نفر

نگاه کارشناس؛

برای ادامه رشد بورس، یک اصلاح نیاز است

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۱۰
کد خبر: 631736
برای ادامه رشد بورس، یک اصلاح نیاز است

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به واگرایی در برخی اندیکاتورها و افزایش عرضه‌ها در روز آخر هفته، انتظار می‌رود از شتاب صعودی شاخص کم شود و شاخص کمی درجا بزند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی ملک‌لی گفت: شاخص کل بورس تهران در این هفته با عدد یک میلیون و ۵۱۳ واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته با افزایش حدود نیم درصدی، به عدد یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد رسید و هفته‌ای آرام و بدون فراز و فرود در بورس تهران رقم خورد.

شاخص کل در ادامه روند صعودی خود، این هفته نیز سبز و مثبت بود. تاثیر حذف حجم مبنا از برخی نماد‌ها و همچنین افزایش دامنه نوسان برخی نماد‌ها مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت.

از نظر تکنیکالی در رابطه با شاخص کل باید گفت با توجه به اینکه اندیکاتور RSI و MACD واگرایی نشان می‌دهند و همچنین افزایش عرضه‌ها در روز آخر هفته، انتظار می‌رود در هفته آتی از روند شتاب صعودی شاخص کم شود و اصطلاحا شاخص کل کمی درجا بزند. اولین حمایت میان مدت شاخص محدوده یک میلیون ۴۵۰ هزار تا یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد و همچنین مقاومت جدی شاخص محدوده یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد است.

15982560_306

به گفته این کارشناس شاخص کل هم وزن نیز که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، عملکردی بهتر از شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۴۰۱ هزارواحد شروع به کار کرد و پس از رشد حدود ۲.۳ درصدی، در پایان هفته به عدد ۴۱۱ هزار واحد رسید که نشان دهنده توجه سهامداران به شرکت‌های کوچک است.

با توجه به افزایش عرضه‌ها در روز آخر کاری هفته و همچنین واگرایی در اندیکاتور‌ها انتظار داریم این شاخص نیز در هفته آتی روند پرشتابی نداشته باشد و به احتمال زیاد با کمی درجا زدن یا حتی منفی کار خود را پایان دهد. انتظارات از این شاخص نیز در تصویر مشخص است و حمایت اصلی محدوده ۳۸۰ هزار و مقاومت اصلی محدوده ۴۲۰ هزار را برای این شاخص متصوریم.

15982561_716

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکالی بوده و عوامل و اخبار زیادی می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد. همچنین از دیدگاه تکنیکال برای صعود‌های قوی در آینده، کمی نیاز به استراحت داریم.

مذاکرات، تصمیمات اقتصادی و سیاسی دولت از مواردی است که می‌تواند تاثیرات زیادی بر روند بورس داشته باشد.