۰ نفر

مدیرعامل بورس تهران: بورس به زودی دیجیتالی می شود

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۲۳
کد خبر: 631533
مدیرعامل بورس تهران: بورس به زودی دیجیتالی می شود

گودرزی گفت: ریل گذاری برای دیجیتالی شدن بورس و فازبندی برای آن انجام شده و زیرساخت‌های فنی فاز اول تا پایان خرداد امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود گودرزی گفت:هم اکنون بستر‌ها و زیر ساخت‌های الکترونیک بورس را با استفاده از معرفی  سامانه‌های متعدد هوشمند در دست بررسی داریم و بخشی از آن نیز اجرایی شده است.

او می‌گوید:  با افزایش سامانه‌ها در بورس تهران،  خوراک‌ها و INPUT‌هایی (دستگاه‌های ورودی) که وارد سامانه می‌شوند، اطلاعات را به یکدیگر ارجاع می‌دهند و به علت دسترسی به اطلاعات، فرایند تصمیم گیری توسط مدیران و معاونت‌های مختلف بورس تهران افزایش می‌یابد، در این صورت سیستم بورس تهران به سمت دیجیتال پیش می‌رود و مبنای تصمیمات ما داده کاوی‌ها و اطلاعات می‌شود.

به گفته مدیر عامل بورس تهران، هم اکنون ریل گذاری این کارو فازبندی آن انجام شده که زیر ساخت‌های فنی فاز اول تا پایان خرداد امسال انجام و آماده بهره برداری می‌شود و به مرور سامانه‌های مختلف بورس تهران به آن متصل می‌شوند و با تبادل اطلاعات میان سامانه ها، بورس تهران را به صورت فازی به سمت دیجیتال شدن سوق می‌دهیم.

او می گوید: باید حوضچه اطلاعاتی راه اندازی کنیم تا دستگاه‌های ورودی در این حوضچه‌ها طبقه بندی شوند. تا تمام سامانه‌های جدید، خوراک خود را از بستر این حوضچه‌های اطلاعاتی دریافت کنند.

سال گذشته ۱۵ اسفند مرکز داده بورس تهران به بهره برداری رسید و هم اکنون در فاز اول، ارکان بازار سرمایه از مرکز داده استفاده می‌کنند و در فاز بعدی OMS و بخش‌های دیگری که به حوزه IT علاقه دارند، میتوانند از آن استفاده کنند.