۰ نفر

اقتصادآنلاین چشم انداز بازار سرمایه را بررسی کرد؛

پیش بینی بورس امروز؛ صنایع کوچک جذابیت بیشتری دارند / روزهای روشن در انتظار بازار

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۶:۳۰
کد خبر: 631258
پیش بینی بورس امروز؛ صنایع کوچک جذابیت بیشتری دارند / روزهای روشن در انتظار بازار

به زعم اغلب کارشناسان، حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه در این روزها را در سطح معقولی قرار دارد و از نظر تکنیکالی نیز محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد همچنان محدوده‌ای تعادلی و مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است. در واقع در شرایط کنونی بازار، روند تعادلی معاملات تا رسیدن به فصل مجامع ادامه خواهد داشت و تعادل بازار پایدار خواهد بود.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که اگر بورس محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد را حفظ کند کماکان در تعادل خواهد بود و می‌تواند اهداف بالاتری را دنبال کند. به طورکلی شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده‌های معتبری رسیده‌اند و محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد در شاخص کل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که از دست رفتن آن شوک روانی زیادی به بازار وارد می‌کند.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز تقابل جذابی میان خریداران و فروشندگان نمادهای شاخص‌ ساز بود. می‌توان گفت از نظر تکنیکالی شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده‌های معتبری رسیده‌اند و شاخص کل در حال درجا زدن در محدوده فعلی خود است. به طورکلی روند جریان نقدینگی در بازار نشان می‌دهد که قابل سهامداران به سهام کوچک و متوسط بازار است.

وی افزود: باید بپذیریم که شاخص کل در محدوده مقاومتی مهمی قرار دارد و باید خود را تثبیت کند. اما شاخص هم وزن همچنان پتانسیل رشددارد و می‌تواند تا ۲۰ الی ۳۰روز متوالی در مدار صعودی باقی بماند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در مجموع سهام کوچک و متوسط بازار در مقایسه با سهام شاخص ساز وضعیت بهتری دارند و می‌توانند در مدار صعودی باقی بمانند. در واقع نکته مهم در معاملات امروز میزان ارزش معاملات بود که به رقم ۶هزار و ۵۰۰میلیارد تومان دست یافت. 

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد بورس فردا روز پر تقاضایی را تجربه کند و در نیمه اول بازار صنایع کوچک و متوسط بازار با فشار تقاضا همراه شوند. با توجه به ناامیدی سهامداران از حصول توافق در مذاکرات برجام و ابهامات پیش آمده سهام دلاری بازار تغییر مسیر داشته باشند.

این کارشناس تشریح کرد: به طور کلی مجامع شرکت‌ها نیز در پیش است و این مسئله می‌تواند چراغ سبزی برای سرمایه‌گذاران باشد. همچنین با توجه به حضور سهامداران در بازار نظر می‌رسد اعتماد به بازار بازگشته و خطری بازار را تهدید نمی‌کند.