۰ نفر

مشمولان بخوانند؛

نحوه دریافت وام با سهام عدالت / صدور کارت اعتباری سهام عدالت ادامه دارد؟

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۸
کد خبر: 630906
نحوه دریافت وام با سهام عدالت / صدور کارت اعتباری سهام عدالت ادامه دارد؟

دریافت تسهیلات سهام عدالت و اعطای کارت اعتباری به مشمولان، از جمله طرح‌های زیرمجموعه آزادسازی سهام عدالت بوده که استفاده از این سهام به عنوان وثیقه برای دریافت وام، امکان‌پذیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ پیش از اینکه موضوع پرداخت وام اعتباری سهام عدالت مطرح شود، دو بانک ملی و تجارت اقدام به صدور کارت اعتباری سهام عدالت می‌کردند که مبلغ آن، هفت میلیون تومان بود. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که مبلغ وام سهام عدالت نیز، به همین میزان باشد.

به گفته نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز، هر بانک با توجه به منابعی که در اختیار دارد، می‌تواند به سهامداران وام دهد و سهام آن‌ها را به‌عنوان وثیقه بپذیرد. به همان صورت که اکنون کارت اعتباری سهام عدالت از طریق بانک‌ها به مشمولان این سهام اختصاص پیدا کرده است.

بانک‌ها با ارتباطی که با شرکت سپرده‌گذاری دارند، این اقدام را به طور حتم انجام می‌دهند و سهام را به عنوان وثیقه می‌پذیرند. تاکنون حداقل و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده و این امر وابسته به سیاست‌های مربوط به بانک‌ها است.

همچنین بر اساس اعلام مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۰، سهامداران عدالت، صاحبان ETF و همچنین اوراق بدهی می‌توانند از اولین ماه سال ١۴٠١ اقدام به دریافت وام کنند. بنابراین، صاحبان اوراق بهادار می‌توانند از این طریق و با وثیقه قرار دادن اوراق خود و بدون نیاز به ضمانت دیگری، از شبکه بانکی وام دریافت کنند.

به گفته وی، قرار بر این است که از فروردین ۱۴۰۱ با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، این امکان فراهم شود تا اوراق بهادار، سهام و تمام دارایی‌های مالی در بازار مالی بتوانند پشتوانه و توثیق وام‌های بانک به صورت الکترونیکی قرار گیرند.