۰ نفر

بررسی روند معاملات امروز؛

تحلیل بورس؛ خیال سهامداران راحت باشد؟

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳
کد خبر: 630771
تحلیل بورس؛ خیال سهامداران راحت باشد؟

بورس امروز با رشد دو هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۰۷هزار دست یافت اما شاخص هم وزن عملکرد بهتری داشت و بیش از سه هزار واحد رشد کرد. به نظر می‌رسد معاملات فردا در مقایسه با معاملات امروز روند متعادل و بهتری داشته باشد و قدرت همچنان در دست صنایع کوچک و متوسط بازار باشد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد دو هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۰۷هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۳۱۱۰واحد و ۸۱واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود ۱۰میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۶۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در معاملات امروز شاخص کل با ثبت رشد دو هزار و ۵۰۰واحدی به سطح یک میلیون ۵۰۷هزار واحد صعود کرد و شاخص هم وزن عملکرد بهتری داشت و بیش از سه هزار واحد رشد کرد. بورس امروز در نیمه دوم معاملات روند صعودی خود را آغاز کرد و شرایط خوبی را برای معاملات رقم زد.

علی عصاری

وی ادامه داد: در میان صنایع نیز فولادی‌ها عملکرد بهتری داشتند و با اقبال سهامداران همراه شدند. غذایی‌ها و گروه برق و گاز نیز وضعیت خوبی داشتند. به طور کلی بورس امروز تحت تاثیر صنایع کوچک و متوسط بازار بود. در طرف مقابل نیز بانکی‌ها در مقایسه با سایر صنایع عملکرد قابل قبولی نداشتند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «ساخت محصولات فلزی» و «خدمات فنی و مهندسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «فلزات اساسی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد معاملات فردا در مقایسه با معاملات امروز روند متعادل و بهتری داشته باشد. اما باید این نکته را در نظر گرفت که احتمالا عرضه اولیه روز چهارشنبه بازار را با زیان همراه کند.