۰ نفر

بررسی چشم انداز کوتاه مدت بازار؛

پیش بینی بورس فردا؛ شاخص کل وارد محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد می شود؟

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 630453
پیش بینی بورس فردا؛ شاخص کل وارد محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد می شود؟

به زعم اغلب کارشناسان، حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه در این روزها را در سطح معقولی قرار دارد و از نظر تکنیکالی نیز محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد همچنان محدوده‌ای تعادلی و مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است به طوری ‌که واکنش بازار به این سطح برای بازار سرمایه و فعالان بسیار اهمیت دارد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ طبق پیش بینی کارشناسان، با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس در این روزها به نظر می‌رسد در حال حاضر شاخص کل در تلاش برای دستیابی به محدوده یک میلیون و ۶۷۰ هزار واحد است. در شرایط کنونی بازار، روند تعادلی معاملات تا رسیدن به فصل مجامع ادامه خواهد داشت و تعادل بازار پایدار خواهد بود.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بر اساس نمودار پایین، شاخص کل در حال پولبک زدن به سطح یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد است و به نظر می‌رسد در صورتی که این محدوده حفظ شود، نمادهای شاخص ساز بازار روندی رنج و منفی داشته باشند. البته اگر بازار با صعود همراه شود، این صعودها کند خواهد بود.

1

وی افزود: بنابراین حفظ محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد از اهمیت ویژه‌ای برای ادامه حرکت بازار برخودار است و روند حرکتی بازار را درروزهای آینده تعیین می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از ریتم حرکتی صعودی بورس که اغلب صنایع رشد خوبی را شاهد بودند، به نظر می‌رسد در حال حاضر شاخص کل در تلاش برای دستیابی به محدوده یک میلیون و ۶۷۰ هزار واحد است. البته اگر بازار به محدوده مذکور برسد اصلاحاتی نیز به دنبال خواهد داشت اما تعادل بازار پایدار خواهد بود.

دیبا خاطرنشان کرد: به طور کلی محدوده تعادلی یک میلیون و ۶۵۰هزار واحد تا یک میلیون و ۶۷۰هزار واحد پیشروی بازار قرار دارد. به این معنا که بازار در این محدوده به تعادل خواهد رسید. همچنین به نظر می‌رسد روند کنونی بازار تا رسیدن به فصل مجامع ادامه یابد و کلیت بازار در مدار تعادلی باقی بماند.