۰ نفر

جابجایی فروش های برتر؛

برترین فروش های هفتگی بورس کالا اعلام شد + جزییات

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳
کد خبر: 630406
برترین فروش های هفتگی بورس کالا اعلام شد + جزییات

شرکت های ملی صنایع مس ایران، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان جایگاه نخست تا سوم برترین های بورس کالا را از آن خود کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  کالاخبر ، بررسی ارزش هفتگی فروش شرکت ها در بازار فیزیکی بورس کالا نشان می دهد، ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ۷ هزار و ۸۷۴ تن مس کاتد، مس کم عیار، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش بیش از یک هزار و ۴١٢ میلیارد تومان، جایگاه نخست  جدول برترین های هفته را به خود اختصاص داد. این شرکت با احتساب فروش صادراتی هفته قبل (٢ هزار تن به ارزش ۵٩۴ میلیارد تومان) در مجموع بیش از ٢ هزار میلیارد تومان محصول معامله کرده بود.

رتبه های بعدی فروش شرکت ها به شرح زیر است:

+ذوب آهن اصفهان در جایگاه دوم شرکت‌های برتر فروش ایستاد و حجم فروش آن به ٣١ هزار و ۶۵ تن انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی به ارزش بیش از ۴٩١ میلیارد تومان رسید.

+فولاد خوزستان با ثبت معامله ٣٠ هزار تن شمش بلوم به ارزش ۴۶۴ میلیارد تومان، در جایگاه سوم قرار گرفت.

+پتروشیمی تندگویان نیز با فروش ١١ هزار و ٢٩۴ تنی پلی اتیلن ترفتالات و نخ پلی استر در گریدهای مختلف به ارزش بیش از ٣٨۴ میلیارد تومان مقام چهارم را بدست آورد.

+پالایش نفت تهران (تندگویان) با ثبت معامله ٢۵ هزار و ۴۵٠ تن لوب کات سنگین و سبک، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش ٣٧٨ میلیارد تومان در جایگاه پنجم ایستاد.

+ورق خودروی چهارمحال و بختیاری با ثبت معامله ١٣ هزار و ۵٠٠ تن ورق گالوانیزه به ارزش بیش از ٣۶۶ میلیارد تومان هم جایگاه ششم را از آن خود کرد.

+ آلومینیوم ایران (ایرالکو) با فروش ۴ هزار و ١٢۵ تن شمش هزار پوندی، بیلت و شمش ۵٠ پوندی آلومینیوم به ارزش ٣۴٣ میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد. این شرکت در هفته ای که گذشت، ۴٠٠ تن شمش هزار پوندی آلومینیوم را به ارزش ٣۴ میلیارد تومان در تالار صادراتی بورس کالا به فروش رساند که با احتساب فروش صادراتی، ارزش آن به ٣٧٧ میلیارد تومان رسید.

+پالایش نفت بندرعباس با فروش ٣٠ هزار تن وکیوم باتوم به ارزش بیش از ٣۴٠ میلیارد تومان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

+پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ٣٠ هزار تن وکیوم باتوم به ارزش ٣٢۴ میلیارد تومان جایگاه نهم را از آن خود کرد.

+جایگاه دهم جدول برترین فروش ها هم به پتروشیمی بندر امام با دادوستد ٨ هزار و ٧١٨ تن پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن سبک و سنگین و زایلین به ارزش ٣٢۴ میلیارد تومان اختصاص یافت.

برترین فروش های هفتگی بورس کالا اعلام شد + جزییات