۰ نفر

بررسی چشم انداز کوتاه مدت بورس؛

پیش بینی بورس؛ مجامع شرکت ها ناجی بورس می شود؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 629578
پیش بینی بورس؛ مجامع شرکت ها ناجی بورس می شود؟

طبق پیش بینی کارشناسان به نظر می‌رسد کلیت بازار در سطحی تعادلی قرار دارد و تمایل بازار به سمت معاملاتی متعادل و صعودی است. در شرایط کنونی که شاخص در محدوده یک میلیون و ۵۱۲هزار واحد قرار گرفته و بازار در انتظار گزارش عملکرد شرکت‌ها است، شکل گیری موج جدیدی از تقاضا در بازار دور از انتظار نیست.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می‌رسد با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس در این روزها به نظر می‌رسد کلیت بازار رونقی نسبی پیدا کرده و این روند همچنان ادامه یابد. در شرایط کنونی بازار، فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد و همچنین انتظار می‌رود در هفته آینده تقاضا و توجه بازار به سمت شرکت‌هایی با گزارش عملکرد بهتر باشد.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: هفته‌ گذشته هفته‌ای متعادل و مثبت برای بازار سرمایه بود و شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی جزو پر تقاضاهای بازار بودند. علاوه بر این، دستورالعمل جدید سازمان موجب شد تا صندوق‌های سهامی قابل معامله نظیر پالایش و دارا یکم که مدت‌ها زیر ارزش NAV معامله میشدند، مورد توجه قرار بگیرند.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن این موضوع که از هفته آینده گزارش عملکرد شرکت‌ها بر روی کدال قرار می‌گیرد به نظر می‌رسد بازار تحت تاثیر این گزارش‌ها قرار بگیرد و اقبال و تمرکز آن بر پتروشیمی‌ها باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به تحلیل وضعیت صنایع مختلف پرداخت و گفت: از سوی دیگر در هفته‌ای که گذشت معاملات خودرویی‌ها منفی اما پر حجم دنبال شد و به نظر می‌رسد بازار هنوز در انتظار خبرهای واگذاری خودروسازان از سوی دولت است.

وی ادامه داد: بازار جهانی کامودیتی‌ها نیز همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد اما عوارض صادراتی بر شرکت‌ها فعالان بازار را نسبت به گروه فلزات بدبین کرده است. ضمن اینکه با گرم شدن هوا کم کم خاموشی‌ها در این گروه آغاز می‌شود.

میرزاباقری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت معاملات در هفته گذشته و اتفاقات پیش رو به نظر می‌رسد در هفته آینده تقاضا و توجه بازار به سمت شرکت‌هایی با گزارش عملکرد بهتر باشد و جهت حرکت نقدینگی نیز تحت تاثیر همین موضوع قرار بگیرد.