۰ نفر

تداوم توقف معاملات مجتمع جهان فولاد سیرجان؛

فجهان چه زمانی بازگشایی می شود؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۵۳
کد خبر: 629507
فجهان چه زمانی بازگشایی می شود؟

با گذشت دو هفته از تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده فجهان، به منظور تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه این شرکت، سهام آن همچنان متوقف است.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاملات سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان، از شرکت‌های حاضر در گروه فلزات اساسی، بیش از دو هفته است که متوقف شده و سهامداران این شرکت، همچنان در انتظار بازگشایی «فجهان» هستند.

ناظر بازار در ۱۵ فروردین ماه، توقف معاملات «فجهان» را به علت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده، به منظور تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه اعلام کرد. مجمع مجتمع جهان فولاد سیرجان در ۱۷ فروردین ماه برگزار شد و بیش از ۷۹درصد از سهامداران «فجهان» در این مجمع شرکت کردند. 

در نهایت، مجمع فجهان با افزایش سرمایه ۶۲درصدی، معادل دو هزار و ۵۰۰میلیاردی شرکت موافقت کرد. هزار میلیارد تومان از این افزایش سرمایه از محل سود انباشته بوده و هزار و ۵۰۰میلیارد تومان از این مبلغ نیز از مطالبات و آورده نقدی سهامداران تامین شده است. به این ترتیب سرمایه مجتمع جهان فولاد سیرجان به رقم ۶هزار و ۵۰۰میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. 

گفتنی است، با گذشت دو هفته از توقف معاملات «فجهان»، معاملات این نماد همچنان آغاز نشده است و سهامداران این شرکت نسبت به تعلل ناظر بازار نسبت به بازگشایی مجدد «فجهان» معترضند.