۰ نفر

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

روند صعودی بورس ادامه دارد / تصمیمات خلق الساعه؛ تنها تهدید بازار

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰
کد خبر: 629388
روند صعودی بورس ادامه دارد / تصمیمات خلق الساعه؛ تنها تهدید بازار

بر اساس تحلیل کارشناسان از نظر تکنیکالی شاخص در محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد و شاخص هم وزن در محدوده ۳۹۰هزار واحد تثبیت شده و اگر تصمیمات خلق الساعه جدیدی رخ ندهد، روند مثبت بازار ادامه خواهد یافت.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۱۱هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۱۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۲۷۹۸واحد و ۶۰واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از ۱۰میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و بیش از ۶میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: با در نظر گرفتن روند معاملات دیروز و همچنین حجم و ارزش معاملات امروز، بازگشت بورس به مدار مثبت در نیمه دوم بازار دور از انتظار نبود.

WhatsApp Image 2022-04-19 at 4.37.58 PM

وی افزود: نکته قابل توجه در معاملات امروز بازگشایی نماد شپنا بود که بعد از ماه‌ها بازار بازگشایی نمادی بزرگ با رشدی ۹درصدی را تجربه کرد و نهایتا با رشد بیش از ۱۰درصدی به معاملات خود پایان داد. از میان ۶۹۳نماد قابل معامله در بورس امروز، ۱۳۱نماد با صف خرید کار خود را به پایان رساندند و تنها ۲۲نماد به صف فروش نشستند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین حدود ۶۲درصد از نمادهای قابل معامله معاملات امروز در مدار مثبت کار خود را به پایان رساندند و در مجموع در کلیت بازار فرآورده‌های نفتی عملکرد قابل قبولی دارند.

وی بیان کرد: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات کاغذی» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

مرید سادات تصریح کرد: بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۷۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فرآورده‌های نفتی» با معاملات ۶۳۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی در پایان چشم‌ اندازی از روند معاملات ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد و شاخص هم وزن در محدوده ۳۹۰هزار واحد تثبیت شده و ارزش معاملات هم در سطح معقولی قرار دارد، به نظر می‌رسد روند تعادلی و صعودی بازار سرمایه ادامه یابد.