۰ نفر

اقتصادآنلاین چشم انداز بازار سرمایه را بررسی کرد؛

پیش بینی شاخص کل بورس / رنگ تابلوها تحت تاثیر تصمیمات دولت؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 628415
پیش بینی  شاخص کل بورس / رنگ تابلوها تحت تاثیر تصمیمات دولت؟

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که با منتشر شدن گزارش‌های سالیانه شرکت‌ها نقدینگی‌ای که به صورت تعادلی در بازار در حال گردش است، مسیر خود را پیدا کند. بنابراین تا منتشر شدن گزارش‌های سالیانه و مشخص شدن وضعیت شرکت‌ها بلاتکلیفی در معاملات پایدار خواهد بود.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۱۳ هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۴۶۷هزار واحد قرار گرفت اما شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۴۶۷۵واحد و ۲۰۹واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از هشت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۲۲۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: شاخص کل در تایم فریم روزانه همچنان در محدوده مقاومتی که تراکم قیمتی در آن شکل را گرفته، باقی مانده و نتوانسته آن را رد کند.

1

 وی افزود: از طرفی دیگر عددrsi  حمایت مهمی را از دست داده و در حال حاضر نیز روندی تعادلی و رو به بالا (پولبک) دارد. ولی همچنان تایید برگشت نداده و مسیر بازگشت شاخص مشخص نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با بررسی روند شاخص هم وزن به تحلیل آن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز نمحدوده مقاومتی خود را رد نکرده و نیازمند کمی اصلاح است.

2

وی بیان کرد: البته باید این نکته را در نظر گرفت که یکی از مهمترین پارامترهایی که در حال حاضر پیشروی بازار قرار دارد، بحث گزارش‌‌های سالیانه شرکت‌ها است. به نظر می‌رسد با منتشر شدن این گزارش‌ها نقدینگی‌ای که به صورت تعادلی در بازار در حال گردش است، مسیر خود را پیدا کند.

پورکار با اشاره به روند معاملات امروز گفت: به طور کلی بورس امروز معاملات کم جانی را به ثبت رساند و تا منتشر شدن گزارش‌های سالیانه و مشخص شدن وضعیت شرکت‌ها بلاتکلیفی در معاملات پایدار خواهد بود.