۰ نفر

آنچه در بازار گذشت؛

کام بک سبز بورس / بحران از بیخ گوش بازار گذشت؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 628369
کام بک سبز بورس / بحران از بیخ گوش بازار گذشت؟

بورس تهران پس از تنشی که در روزهای پایانی هفته پیش شاهد بود، هفته را با رشدی قابل توجه آغاز کرده و بار دیگر خود را برای صعود به کانال یک میلیون و ۵۰۰هزار واحدی بالاتر کشید، البته رفتار سهامداران این نکته را به اذهان متبادر می کند که هنوز هم بسیاری از فعالان بورسی نسبت به اتخاذ تصمیمات خلق الساعه دچار ابهام هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛شاخص کل بورس تهران امروز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ با رشدی در حدود یک درصدی معاملات را به پایان برد. رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹واحدی (۰.۹درصد) شاخص کل باعث شد تا شاخص در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۷هزار واحدی قرار گرفته و تابلوهای تالار شیشه ای به رنگ سبز درآیند.

شاخص‌ هم‌‎وزن نیز ۱.۲۲درصد رشد کرده و به محدوده ۳۸۷هزار واحدی صعود کند، ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با افتی قابل توجه در مقایسه با رکود ثبت شده در روزهای گذشته به چهار هزار و ۶۶۰میلیارد تومان رسید.

تابلو سبز است، اما...

بورس تهران امروز با لیدری پتروپالایشی ها روند خوبی را در پیش گرفت و با وجود انتظارات منفی در پی وضع عوارض صادراتی گسترده، بازار سهام هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ را با تابلوهای سبز آغاز کرد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تثبیت قیمت جهانی نفت در کانال بالای ۱۰۰ دلار باعث شده تا نوعی ثبات در صعود ارزش محصولات پتروشیمی‌ها به وجود آید که طبیعتا می‌تواند خبر بسیار خوبی برای سهامداران این حوزه محسوب شود.

از طرفی شرایط خودرویی‌ها نیز در مقایسه با سایر روزها نسبتا مناسب بوده و شاهد رشد معقول و مطلوبی در این خانواده بودیم که به باور اغلب تحلیلگران می تواند به عنوان نشانه ای امیدبخش برای سهامداران این صنعت پرحاشیه و جنجالی تلقی شود.

اما نه تنها تابلوها (ارزش معاملات) بلکه محافل بورسی در شبکه های اجتماعی هم این پیام را مخابره می کنند که سهامداران با وجود سبز بودن بازار، نسبت به آینده سرمایه گذاری در بورس و به طور کلی صنعت نگرانی هایی جدی داشته و حتی بسیاری از فعالان، سخن از ترک این عرصه برای همیشه به میان می آورند.