۰ نفر

بورس امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۱؛

شاخص کل همچنان در جا می زند

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 627713
شاخص کل همچنان در جا می زند

شاخص کل بورس تهران که با افت دو هزار واحدی در ۱۵ دقیقه آغاز معاملات امروز همراه بود، در نهایت با رشد هشت هزار و ۹۹واحدی (۰.۵۶درصد) به کار خود پایان داد و در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۴هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل امروز (۲۴ فروردین ماه) با رشد هشت هزار واحدی، معاملات را به پایان برد و این رشد هشت هزار واحدی موجب شد تا عدد یک میلیون و ۴۵۴هزار واحدی، روی تابلوهای تالار شیشه‌ای نقش ببندد و شاخص هم‌وزن نیز، ۰.۷درصد رشد کرد و در محدوده ۳۸۲هزار واحدی قرار گرفت. 

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز، به چهار هزار و ۶۲۰میلیارد تومان رسید و با وجود اینکه در مقایسه با هفته گذشته با کاهش همراه بود، اما افت چشمگیری را ثبت نکرد. تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی، ۵۰ میلیارد تومان بود و ۱۵۶ نماد، رشد بیش از سه درصد و ۲۰ نماد، افت بیش از سه درصد را تجربه کردند. 

بورس در حالی به کار خود در هفته پایانی فروردین ماه پایان داد که در حجم معاملات و قیمت‌ها، تعادل وجود داشت. اما برخی موضوعات مانند وضع عوارض صادراتی بر زنجیره محصولات فولادی و ورود دلار به کانال ۲۸هزار تومان در هفته جاری، اثرگذاری منفی بر گروه فلزات اساسی و خودرو و ساخت قطعات داشت و برخی از نمادها مانند «ذوب»، «فخوز» و «وسدید» که در گروه فلزات اساسی قرار دارند، معاملاتی منفی را تجربه کردند و نمادهای «خودرو» و «خساپا» نیز در تمام ساعات معاملاتی روز جاری، قرمزپوش بودند. 

بازار سهام در حالی به استقبال معاملات امروز رفته بود که روز گذشته، شاخص‌ کل بورس تهران بیشترین سقوط در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ را به ثبت رساند. این در حالی است که روند شاخص در روزهای یکشنبه و دوشنبه صعودی بود، اما پس از انتشار بخشنامه وزارت صمت مبنی بر اخذ عوارض پلکانی صادرات محصولات صنعتی و معدنی، شاخص کل بورس بیش از ۳۳ هزار واحد سقوط و شاخص هم وزن بیش از ۶ هزار واحد افت کرد.