۰ نفر

بررسی چشم انداز کوتاه مدت بازار سهام؛

پیش بینی بورس فردا؛ بازار سرمایه وارد فاز اصلاحی شد؟

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 627404
پیش بینی بورس فردا؛ بازار سرمایه وارد فاز اصلاحی شد؟

طبق پیش‌بینی کارشناسان، اصلاح بازار سرمایه در شرایط کنونی و پس از روزها سبزپوشی، امری طبیعی است و در میان‌مدت و پس از اصلاحات احتمالی، بازار شرایط رشد خود را دارد و نگرانی و تهدیدی برای بورس وجود ندارد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ با توجه به اینکه بورس پس از روزهای متوالی سبزپوشی هم‌اکنون با زیان ۳۳هزار واحدی همراه شده، به نظر می‌رسد فاز اصلاحی بازار شروع شده و  سرخ‌پوشی بورس طی روزهای آینده ادامه یابد. اما در این میان گفتنی است که منفی‌های روزهای آینده، فرصت مغتنمی برای جاماندگان از رشد اخیر خواهد بود.

نیما میرزایی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: همانطور که انتظار می‌رفت، بازار پس از رشدهای پرشتاب اواخر اسفند و اوایل فروردین در هفته جاری وارد فاز اصلاح موقت و استراحت گردید و سهام کوچک‌تر بازار بیشتر در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفتند.

WhatsApp Image 2022-04-12 at 1.46.45 PM

وی ادامه داد: اما با خبر وضع عوارض نسبتا شدید محصولات زنجیره فولاد، تعادل بازار از بین رفت و امروز با فشار فروش سنگینی کارخود را آغاز کرد و دامنه عرضه‌ها به کلیت بازار اعم از سهام ریالی و حتی سهام کوچک بازار هم رسید و درنهایت حدود ۲۴۰ نماد با صف فروش به کارخود پایان دادند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بورس فردا نیز روز پر عرضه‌ای را داشته باشد. مگر اینکه خبر لغو، تعدیل و یا تعویق مصوبه مذکور در مورد عوارض صادراتی توسط مقامات ارشد دولتی اعلام گردد.

وی بیان کرد: گفتنی است در میان‌مدت و پس از اصلاحات احتمالی، بازار شرایط رشد خود را دارد و منفی‌های روزهای آینده، فرصت مغتنمی برای جاماندگان از رشد اخیر خواهد بود.