۰ نفر

بررسی روند معاملات امروز؛

تحلیل تکنیکال شاخص؛ محدوده بازگشت کجاست؟

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹
کد خبر: 626950
تحلیل تکنیکال شاخص؛ محدوده بازگشت کجاست؟

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که اگر بورس محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۴۱۵هزار واحد را حفظ کند کماکان در تعادل خواهد بود. به طورکلی شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده‌های مقاومتی معتبری رسیده‌اند و شاخص کل مقاومت محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد تا یک میلیون ۵۷۰هزار واحد را پیشرو دارد و این محدوده می‌تواند ناحیه چرخشی برای بازار باشد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۱۵هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۴۷۴هزار واحد قرار گرفت اما شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۵۴۲۵واحد و ۱۷۴واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از ۱۲میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۲۲۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: بورس امروز تقابل جذابی بین خریداران و فروشندگان در گروه‌های مختلف بورسی و فرابورسی بود. می‌توان گفت لیدر بازار امروز بانکی‌ها بودند با توجه به اینکه این روزها خبر واگذاری سهام بانکی‌ها به صورت بلوکی به بازار مخابره شده، انتظار می‌رود تقاضا در این صنعت افزایش یابد.

WhatsApp Image 2022-04-10 at 4.39.57 PM

وی افزود: به طورکلی شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده‌های مقاومتی معتبری رسیده‌اند و شاخص کل مقاومت محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد تا یک میلیون ۵۷۰هزار واحد را پیشرو دارد و این محدوده می‌تواند ناحیه چرخشی برای بازار باشد.

1

2

3

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس امروز به نظر می‌رسد اهداف مقاومتی در شاخص کل و شاخص هم وزن با موفقیت شکسته شده و صعود پیشروی بازار باشد.

وی بیان کرد: در میان ۷۱۴نماد معاملاتی امروز حدود ۸۰درصد آنها در بازه مثبت معامله شدند و به نظر می‌رسد بازار کف قیمتی خود را شناسایی کرده است.

مرید سادات در پایان خاطر نشان کرد: به سهامداران توصیه می‌کنم که سهام خود را از محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۴۱۵هزار واحد نگهداری کنند. اگر بورس محدوده مذکور را حفظ کند کماکان در تعادل خواهد بود.