در بورس امروز امروز معامله‌گرها ۳۱۲میلیارد تومان سهام خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۴.۹درصد از کل سهام شپنا معامله شد.

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ امروز در مجموع حدود پنج هزار و ۳۲۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «شپنا»، «خساپا»، «شستا» و «ومعادن» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در سومین روز معالاتی هفته معادل ۳۱۲میلیارد تومان سهام ایران‌ خودرو دست به دست شد، پالایش نفت اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۳۰۰میلیارد تومان دوم شد و سهام سایپا نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۹۰۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فرآورده‌های نفتی» با معاملات ۶۲۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۴.۹درصد از کل سهام شپنا معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۳.۱درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در هفت سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۱نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنیدImage 18

Rankings