۰ نفر

شبکه های اجتماعی بورسی؛

بحث مالیات برای بورسی ها داغ شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۶:۲۸
کد خبر: 625026
بحث مالیات برای بورسی ها داغ شد

در اولین روز کاری بعد از تعطیلات نوروزی، بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ها در توییتر نسبتا شروع خوبی داشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، آنها در ساعات شروع به‌کار بازار، به‌طور میانگین در یک ساعت حدود ۶۰ توییت منتشر کردند اما این رقم با گذشت زمان و نزدیک‌شدن به ظهر کاهش پیدا کرد و به ۳۵توییت در یک ساعت رسید، با این‌حال بورس دیروز هشتگ توییتر فارسی نشد.

همچنان هشتگ جام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جهانی و ایران جزو هشتگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ترند در توییتر فارسی بودند و بعد از آنها هم سیزده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بدر و رمضان‌‌مبارک جزو هشتگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پراستفاده قرار گرفته بودند.

بورس اما دیروز سبزپوش به‌کار خود پایان داد و همین هم عاملی شد که بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در صفحه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایشان بنویسند که شروع رمضان و روزهای کاری برای بورس قدم خیر داشته است، اما در کنار اینکه کاربرانی که سهامدار خرد بودند به این موضوع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پرداختند، برخی از چهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و فعالان حوزه بورس در صفحه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایشان دلیل سبزپوشی و رشد بورس را فصل مجامع معرفی می‌کردند. آنها درباره این موضوع می‌نوشتند که ‌ماه‌های ابتدایی هرسال به دلیل بر‌گزاری مجامع سالانه معمولا موردتوجه معامله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گران قرار می‌گیرد.

نوشتن از درآمدهای مالیاتی و نحوه خرج آنها موضوعی است که چند وقتی است مورد‌توجه مسوولان قرار گرفته است تا در فضای توییتر درباره آن بنویسند. دیروز رئیس مجلس در همین رابطه در صفحه خود به آن پرداخت.

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود نوشت که «۹‌هزار میلیارد‌تومان از درآمد‌های مالیات ارزش‌افزوده در قانون بودجه سال‌۱۴۰۱ به توسعه ورزش مدارس، ورزش‌های همگانی، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به‌ویژه در حوزه معلولین و جانبازان اختصاص یافت تا با محوریت استان‌ها در این حوزه اقدامات موثری انجام شود.‌»

اما نگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به این توییت قالیباف منفی بود. اینکه ورزش کشور تنها با بودجه متحول نخواهد شد و مدیریت کارآمد می‌خواهد و پرداختن به این مساله که دستگاه‌های اجرایی کشور مشکل جدی مدیریت دارند که در تمام مجموعه‌ها مخصوصا مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی مشهود است، از جمله این نگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های منفی بودند.

نکته دیگری که به آن اشاره می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شد، شفافیت آرای نماینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مجلس بود که همچنان در ابهام باقی‌مانده و درباره آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صحبتی نمی‌شود.

افرادی که به این مساله می‌پرداختند درباره آن اینطور می‌نوشتند که بهتر است هرچه زودتر این موضوع تعیین‌تکلیف شود چون مدت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی از آن گذشته است، اما قالیباف این توییت را با هشتگ گزارش بودجه منتشر کرده بود.

درباره این هشتگ هم باید بدانید که هشتگ گزارش بودجه، هشتگی است که محمدباقر قالیباف در زمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف از آن استفاده کرده است و البته نتوانسته توجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را در فضای توییتر به خود جلب کند. کل نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های منتشرشده با استفاده از این هشتگ ۱۴ مورد است که از این تعداد هشت مورد آن فقط توسط خود قالیباف استفاده شده است.

البته درباره سوژه مالیات، در تعطیلات هم  وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در صفحه خود نوشته بود که «مالیات و عوارض ارزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزوده شرکت‌های بزرگ استان‌ها، که گاه مالیات آنها در تهران وصول می‌شود، باید در همان استان توزیع شود. این رویکرد را امروز در سفر خراسان اجرا کردیم تا بودجه قابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توزیع بین شهرداری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های محروم استان افزایش یابد.  بنابراین همه پرداخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تابع ردیف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قانون بودجه هستند.»