۰ نفر

در واکنش به سبزی مداوم تابلوها در بازار سرمایه؛

چه می کند این بورس! / شاخص، سقف بعدی را هم می شکافد؟

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱
کد خبر: 624842
چه می کند این بورس! / شاخص، سقف بعدی را هم می شکافد؟

بورس تهران در ادامه روند رو به رشدی که در طول هفته اخیر در پیش گرفته بود جهشی در حدود ۳۰هزار واحدی را تجربه کرد و باعث شد تابلوهای تالار شیشه ای یکپارچه به رنگ سبز درآمده و سرخی های ۱۴۰۰ را به فراموشی بسپارند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل بورس تهران امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، با رشد حدود ۳۰هزار واحدی معاملات را به پایان برد و در محدوده یک میلیون و ۴۶۱هزار واحدی تثبیت شد.

رشد ۲۹هزار و ۸۵۹واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۱هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم‌وزن نیز ۱.۸درصد رشد کرده و در محدوده ۳۷۲هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با رشدی قابل توجه به پنج هزار و ۳۲۵میلیارد تومان رسید که باعث خوشبینی سهامداران نسبت به آینده بازار شد.

سبزه بازار در تالار شیشه‌ای

روندی که بورس تهران در نیمه اول فروردین ماه ۱۴۰۱ در پیش گرفته موجبات تعجب، شگفتی و همزمان شادمانی سهامداران بورسی را در پی داشته است. شاخص‌کل در سال جدید با رشدی بیش از ۱۰۰هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰هزار واحدی شد و با توجه به روندی که امروز نیز در پیش گرفت به نظر می‌رسد این روند صعودی کماکان ادامه‌دار خواهد بود.

البته عده‌ای از کارشناسان بورسی اعتقاد دارند این روند صعودی به دلیل همزمانی با تعطیلات و جداافتادگی حقوقی‌ها از روند معاملات بورسی بوده که زمینه‌ساز رشدی چشمگیر شده است. این دسته از تحلیلگران باور دارند که بورس پس از چند روز بار دیگر به روندی که در سال گذشته شاهد بودیم بازخواهد گشت و نمی‌توان روی جهش روزهای اخیر حساب ویژه‌ای باز کرد.

اما عده زیادی از سهامداران و برخی از تحلیلگران با تاکید بر مثبت بودن روند بازار و همچنین فضای روانی حاصل از سبز شدن تابلوها بر لزوم حفظ این فضا در بازار سرمایه تاکید داشته و این شرایط را مقدمه ای برای آغاز طوفانی سال۱۴۰۱ برای سهامدارانی می دانند که در دو سال اخیر روزهای بسیار سخت و تلخی را پشت سر گذاشته‌اند.