۰ نفر

استارت سبز بورس / بازار امسال به کدام سو خواهد رفت؟

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱
کد خبر: 624335
استارت سبز بورس / بازار امسال به کدام سو خواهد رفت؟

روند بورس از ابتدای سال جاری تاکنون که شامل ۴ روز معاملاتی می شود غالبا صعودی بوده است به طوری که شاخص کل توانست دوباره و پس از مدتها وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آمار کل معاملات بورس در هفته جاری نشان می دهد که ارزش کل معاملات با  ۳۴.۴۱ درصد کاهش از ۳۶۹ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال به ۲۴۲ هزار  و ۴۵۲ میلیارد ریال رسیده است.

این در حالی است که حجم کل معاملات رشد ۴۸.۱۴ درصدی را تجربه کرد و از ۳۹ هزار و ۶۱ میلیون سهم در آخرین هفته معاملات در سال گذشته به ۵۷ هزار و ۸۶۷ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

پیشتازی بازار مشتقه

از میان بازارها ارزش معاملات در بازار اول سهام با ۳۲.۷۱ درصد کاهش از ۱۱۸ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال به ۷۹ هزار و ۷۸۳ میلیارد  ریال رسید.

ارزش معاملات در بازار دوم سهام کاهشی ۲۱.۷۷ درصدی را تجربه کرد و از ۱۱۵ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال به ۹۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات در  بازار بدهی نیز با ۸۱.۷۵ درصد کاهش از ۵۴ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال به ۹۹۷۶ میلیارد ریال رسید. این در حالی است که ارزش معاملات در بازار مشتقه رشدی ۹۲.۱۱ درصدی را تجربه کرد و از ۲۶۶ میلیارد ریال به ۵۱۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات در صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله ۲۳.۳۷ درصد کاهش یافت و از ۸۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال به ۶۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال رسید.

ورود شاخص کل به کانال جدید

طبق آمار شاخص کل بورس توانست با ۶.۴۸ درصد افزایش از یک میلیون و ۳۴۵ هز ار واحد به یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد برسد.

شاخص کل با معیار هم وزن هم که رشدی ۶.۷۴ درصدی را تجربه کرد از ۳۴۲ هزار و ۷۹۸ واحد تا رقم ۳۶۵ هزار و ۹۰۸ واحد صعود کرد.