۰ نفر

بررسی روند معاملات امروز ۲۳ اسفند؛

نه خیلی سرخ، نه خیلی سبز؛ در بورس چه خبر است؟

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 620489
نه خیلی سرخ، نه خیلی سبز؛ در بورس چه خبر است؟

معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت ۵۹۵واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۳۳۴هزار واحد قرار گرفت اما شاخص هم وزن ۲۱۸واحد رشد داشت. شاخص فرابورس نیز ۱۴واحد نزول کرد. به طور کلی بیش از پنج میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۳۵۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان بورس در روند تعادلی قرار دارد و تا پایان سال روند فعلی خود را حفظ خواهد کرد.

کاویان عبداللهی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت:روند شاخص کل و شاخص هم وزن نشان می‌دهد که اغلب نمادهای بزرگ بازار با افزایش عرضه همراه شدند. اما به طور کلی بورس امروز روند تعادلی خود را حفظ کرد.

کاویان عبداللهی

وی افزود: در میان صنایع مختلف، بیشترین خروج پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و «ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در سومین روز هفته معادل ۱۴۰میلیارد تومان سهام کود شیمیایی اوره لردگان دست به دست شد، معدنی دماوند پس از معاملاتی به ارزش ۷۷میلیارد تومان دوم شد و سهام هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد روند تعادلی بازار سرمایه همچنان ادامه یابد و صنایع در مدار فعلی خود باقی بمانند.