۰ نفر

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

پرداخت سود ۲۸۲ شرکت از طریق سجام / زمان توقف وجوه در سپرده گذاری مرکزی کاهش یافت

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبر: 620321
پرداخت سود ۲۸۲ شرکت از طریق سجام /  زمان توقف وجوه در سپرده گذاری مرکزی کاهش یافت

مراسم تقدیر از ناشران برتر بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، امروز در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در مراسم تقدیر از ناشران بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰، با اشاره به معیارهای اصلی انتخاب ناشران برتر گفت: افشای به موقع اطلاعات، پرداخت سود، سودآوری و افزایش تولید و خدمات، سه معیار اصلی انتخاب ناشران برتر است.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه ارزیابی عملکرد ناشران بورسی، به ارزیابی تخلفات و برخورد با آن می‌پرداخت. از این رو لازم بود تا در این حوزه از ناشرانی که همکاری خوبی در بخش‌های متعدد با سازمان بورس و مجموعه بازار سرمایه دارند، تقدیر و قدردانی شود.

 ۲۸۲ شرکت، سود خود را از طریق سجام پرداخت کردند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: به دلیل افزایش تعداد سهامداران شرکت‌های بورسی و تعداد قابل توجه سهامدارن شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر وارد بازار سرمایه شده‌اند، لازم بود تا همه ناشران در این حوزه نیز عملکرد بهتری را ثبت کنند. بنابراین با تلاش‌های صورت گرفته، امسال بالغ بر ۲۸۲ شرکت بورسی، سود خود را از طریق سجام پرداخت کردند.

زمان توقف وجوه در سپرده‌گذاری مرکزی

عشقی اظهار داشت: سامانه جدید توزیع سود، به نحوی طراحی شد که ضمن واریز سود تمامی ناشران از طریق سجام، وجوه مورد نظر مدت زمان کمتری در حساب شرکت سپرده‌گذاری متوقف شود. بنابراین طبق  رویه جدید، از این پس مدت زمان توقف وجوه در سپرده‌گذاری به کمتر از یک الی دو روز کاهش می‌یابد.

جزییات راه‌اندازی میز صنعت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: میز صنعت که امسال در سازمان بورس راه‌اندازی شد، در حال حاضر در قالب اداره‌ای مستقل فعالیت می‌کند. از سال ۱۴۰۱ سعی خواهد شد با فعال‌تر کردن اقدامات و فعالیت‌های این اداره، زمینه بررسی، پیگیری و رفع مشکلات ناشران را جدی‌تر از قبل در سطوح کلان کشور اعم از دولت، مجلس و دیگر مراجع تصمیم‌گیرنده فراهم کنیم.