۰ نفر

در حاشیه برگزاری یک جشن در وزارت اقتصاد رقم خورد؛

خوشحالی خاندوزی در جشن واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴
کد خبر: 618769
خوشحالی خاندوزی در جشن واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس

وزیر اقتصاد واگذاری استقلال و پرسپولیس را امر ملی «مبارک»، «خرسند کننده» و آغاز یک راه طولانی و فرخنده برای این دو باشگاه و ورزش کشور خواند.

به گزارش اقتصاد آنلانین و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در مراسم جشن ملی واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: بسیار خوش‌وقت هستم از اینکه در فاصله ای کوتاه از شروع بکار دولت سیزدهم، این اتفاق مبارک به همت و همکاری وزیر ورزش، سازمان خصوصی‌سازی، بورس و دیگر دستگاه ها رخ داده است.

خاندوزی اظهار داشت: مایل هستم در این مراسم، ادای احترامی به پیشکسوتان دو باشگاه و همه کسانی کنم که در طول دهه های گذشته برای بهبود عملکرد ورزش کشور و بویژه فوتبال، زحمت کشیدند.

وی ادامه داد: بسیار دوست داشتم در این جمع، این نکته را بگویم که ما بسیار پیش از اینکه بار مسئولیت بر دوش ما قرار بگیرد، همیشه خصوصی سازی را امر و طریقتی برای هدایت  ما به هدف هایی بسیار والاتر می دانستیم.

وزیر اقتصاد افزود: واگذاری استقلال و پرسپولیس، از آنجا که در ذات خود، معنای مردمی شدن را القاء و محقق می کند، بسیار ارزشمند است چرا که این دو سرمایه ملی را به آغوش مردم برمیگرداند.

وی با بیان اینکه این واگذاری، آغاز یک راه طولانی و فرخنده است، گفت: اگر طی پنج سال آینده، در کنار مردمی شدن؛ ساختار مدیریت این دو باشگاه به سمت شفاف تر، حرفه ای تر، پاسخگو تر و بهره‌ور تر شدن برود، آن وقت است که ما به هدف غایی خود رسیده ایم.

وزیر اقتصاد افزود: اگر در جریان این واگذاری، صرفاًً انتقال مالکیت صورت گیرد، گر چه ممکن است از منظر رفع محرومیت کنفدراسیون فوتبال آسیا و مردمی شدن دو باشگاه، اتفاق ارزشمندی رخ داده باشد اما اگر از نظر خروجی و برون داد و اقتصاد ورزش و حرفه ای شدن و سودآوری، نتیجه لازم کسب نشود، باید عملکرد ها مورد بازنگری قرار گیرد. 

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مدیران دو باشگاه و زحمات مسئولان امر برای رفع مشکلات و جمع آوری مستندات لازم به منظور ورود آنها به فرابورس، تصریح کرد: اگر این همت و روحیه، بعد از انجام فرایند واگذاری نیز تداوم‌ یابد، قطعاً به تمام اهداف و آمال پیش بینی شده خواهیم رسید.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در گذشته همواره ما در مورد واگذاری ها، از "رها سازی" مجموعه مورد نظر انتقاد می کردیم، اظهار داشت: این بار من به عنوان اولین استثناء، درخواستم از وزیر ورزش این است که پس از واگذاری استقلال و پرسپولیس به نحوی امور را مدیریت کنند که گویا دیگر هیچ دغدغه دولتی برای راهبری آنها وجود ندارد.

وی گفت: راهبری پس از واگذاری دو باشگاه باید به گونه ای رقم بخورد که ما پس از دهه های متمادی با ساختار معیوب یک فرآیند چند ساله دوران گذار به ساختار مطلوب را طی کنیم.

وزیر اقتصاد با تأکید بر لزوم اداره حرفه ای و تخصصی 

دو باشگاه پس از واگذاری اظهار داشت: این تحقق همان آرمان اهالی ورزش و پاسخ به انتقاد و خواسته جدی آنان است که چرا به اداره باشگاه‌های ورزشی به شکل حرفه ای و تخصصی نگاه نمی شود و چرا نگاه سیاسی و اقتضایی در تصمیم گیری ها راجع به آنها حاکم است.

وی افزود: رفع تمام این موانع، مستلزم این است که گاه بتوانیم قدم مبارک اولیٰ را که با استحکام برداشته شده؛ پس از این هم، ادامه دهیم و امیدواریم، با همکاری هیئت مدیره هر دو باشگاه و تدابیر وزیر ورزش، شاهد به ثمر نشستن این اتفاق مبارک باشیم.