۰ نفر

صاحبان سهام عدالت معطل کدام شرکت ها هستند؟

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰
کد خبر: 618383
صاحبان سهام عدالت معطل کدام شرکت ها هستند؟

سود سهام عدالت سال ۹۹ طبق اعلام مسئولان متولی، تا پیش از سال نو واریز می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند سالی است که ماه های پایانی سال، موعدی برای پرداخت سود سهام عدالت چندین میلیون دارنده سهام عدالت است. البته این پرداخت سود از سال گذشته با آزادسازی سهام عدالت با تغییراتی هم مواجه شده است.

آقای احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورایعالی استان گلستان خبر واریز سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند را به مردم داد. 

سهام عدالتی که علاوه بر تاریخ های مختلف واریز، رقم های متفاوتی بسته به میزان سهامداری افراد نیز بیان شده است.

فرهانیان مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: مبلغ سود بستگی به شرکت‌های سرمایه پذیر دارد پرتفوی سهام عدالت بسیار متفاوت است و برخی ها درصد‌ی از سهام خود را به فروش رسانده اندو بر اساس پرتفوی موجود سود دریافت می‌کنند.

سود سهام عدالت چشم انتظار واریز سود چند شرکت!

همچنان گمانه زنی ها بر سر روند واریز مانند سال های قبل(دو مرحله ای) وجود دارد که اصلی ترین دلیل این نوع واریز به پرداخت سهم سود شرکت های سهام عدالت به سپرده گذاری مرکزی است؛ موضوعی که آقای مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از آن سخن می گوید.

به گفته او برخی از شرکت ها در واریز سهم خود در سود سهام عدالت تاخیر دارند که ما از طریق قانون وارد گفتمان با این شرکت ها برای جمع آوری وجود شده ایم.  مخابرات نیز از جمله این شرکت هاست که هنوز سود خود را واریز نکرده است.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: هم اکنون دو شرکت پتروشیمی جم و گل‌گهر با انجام افزایش سرمایه، سود سهامداران عدالت را به صورت سهام جدید پرداخت کردند. اما شرکت مخابرات همچنان سود سال گذشته را واریز نکرده که سازمان بورس در چارچوب قوانین و مقررات موجود اقدامات حقوقی خود را علیه این شرکت انجام داده است.

او می گوید: امیدواریم سود مجمع سال گذشته و امسال شرکت مخابرات توامان توسط شرکت مذکور واریز شود. اگر شرکت مخابرات اقدام به واریز سود سال مالی ۹۸ و ۹۹ کند، همه این سود به صورت یکجا به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

سازمان بورس  پیگیر واریز سود شرکت ها  به سپرده گذاری مرکزی باشد

کوروش آسایش تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی تنها مسئول پرداخت و توزیع سود است سازمان بورس باید با پیگیری‌های خود از شرکت‌ها بخواهد سود خود را در زمان مناسب برای سپرده گذاری واریز کنند تا مشکل چند مرحله‌ای شدن پرداخت سهام عدالت تکرار نشود.مردم منتظر  دریافت سود خود تا قبل از سال نو و به صورت یک جا هستند.

حالا باید سهامداران منتظر باشند که شرکت‌ها سود خود را برای توزیع به سپرده گذاری مرکزی واریز کنند مسئله‌ای که نظارت، پیگیری و توجه همه جابنه سازمان بورس و شواری عالی بورس را می‌طلبد.