۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

رونق معاملات بورس ادامه دارد؟

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۱۶
کد خبر: 618048
رونق معاملات بورس ادامه دارد؟

معاملات بورس در دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۲۳هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۳۲۲هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب ۵۸۷۵واحد و ۱۰۳واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود ده میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۲۸۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها از بازار خارج شد.

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان انتظار می‌رود به دلیل افزایش حجم و ارزش معاملات و همچنین ورود نقدینگی جدید به بازار، روند صعودی شاخص کل در روزهای آینده ماندگار باشد.

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز نهایتا با ارزش معاملات خرد چهار هزار و ۴۶۵میلیارد تومانی به کار خود پایان داد. حدود ده میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد.

مهدی مهدیانی

وی افزود: با توجه به اینکه در این روزها مجامع شرکت‌ها برگزار می‌شود، تصویب صورتهای مالی، تقسیم سود و افزایش در دستور کار آنها قرار گرفته است. بسیاری از نمادها از جمله بانکی ها و خودرویی ها به واسطه نزدیک شدن به توافق در مذاکرات برجام با افزایش تقاضا و صف های خرید همراه شدند. با فرض اینکه تغییری در شرایط صورت نگیرد و روند بازار به همین شکل ادامه یابد، صنایع در مدار سبزپوشی باقی خواهند ماند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود به دلیل افزایش حجم و ارزش معاملات و همچنین ورود نقدینگی جدید به بازار، روند صعودی شاخص کل در روزهای آینده ماندگار باشد. از طرفی دیگر، فروشنده‌ای در سطوح قیمت فعلی در بازار وجود ندارد و سهامداران مایل به فروش سهام خود نیستند، بنابراین خریداران به ناچار سهام مورد نظر خود را در سطوح قیمتی بالا خریداری می‌کنند و موجب روند مثبت و صعودی بازار در روزهای آینده می‌شوند.