۰ نفر

مجید عشقی: خدمات رسانی بورسی در سال های اخیر به‌ روز شده است

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبر: 617832
مجید عشقی: خدمات رسانی بورسی در سال های اخیر به‌ روز شده است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه در ٢ یا سه سال گذشته گسترش زیادی پیدا کرد و تعداد سهامداران به بیش از ٥٠ میلیون نفر رسیده است که این امر باعث شده تا ارائه خدمات به‌روزتر شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «مجید عشقی» امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی و افتتاح رسمی از بزرگترین دیتاسنتر و تندیس بورس تهران، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی بازار سرمایه در زمان حضور بنده در سازمان بورس، بحث داده های اطلاعاتی بود که اکنون در بورس تهران ایجاد شده و با تلاش مسوولان در دوره های گذشته آغاز به کار کرده است.

وی افزود: بازار سرمایه در ٢ یا سه سال گذشته گسترش زیادی پیدا کرد و تعداد سهامداران به بیش از ٥٠ میلیون رسیده است.

عشقی گفت: ارائه خدمات وارد مرحله دیگری شده است و بیش از ٩٥ درصد معاملات توسط سرمایه گذاران در سراسر کشور به صورت برخط (آنلاین) انجام می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این حجم از سرمایه باعث شد تا مرکز داده اختصاصی داشته باشیم تا از این طریق به سرمایه گذاران خدمات پایدار ارائه دهیم.

وی ادامه‌داد: توصیه ما این است تا مرکز داده مختص به بازار سرمایه داشته باشیم و خدمات متنوعی به ارکان بازار سرمایه، شرکت ها ارائه دهنده خدماته IT به بازار سرمایه و شرکت های سبدگردان ارائه داده شود.