خالص سفارشات خرید سهام از رقم ۴۶۵میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت تقاضا در صنعت خودرو و ساخت قطعات بیش از سایرین بود و همچنین سهام خودرو ۹۰میلیارد تومان سفارش خرید داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۶۱۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۱۴۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۴۶۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «خودرو»، «شستا» و «فایرا» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام ایران خودرو، ۹۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد. بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «فنفت»، «غدشت» و «شرنگی» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۷۵میلیارد تومان (۶۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۱۰۵میلیارد تومان (۷۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۶نماد و حجم صف‌های فروش در چهار نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت گروه توسعه هنر ایران (وهنر) به ۴.۲درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«خودرو و ساخت قطعات» با اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش خرید ۴۸میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۴۲میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «محصولات شیمیایی» با تقاضای فروش ۱۰میلیارد تومانی همراه است.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنیدImage 2-minImage 4-min