۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز نهم اسفند / آیا رکود سنگین تری در انتظار بازار است؟

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 616268
بورس امروز نهم اسفند /  آیا رکود سنگین تری در انتظار بازار است؟

معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد دو هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۲۸۱هزار واحد قرار گرفت اما شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب ۳۱۴۹واحد و ۳۰واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از چهار میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود پنج میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان تحت تاثیر ابهامات حاکم در بازار سرمایه به نظر می‌رسد تا وضعیت، شفاف و مشخص نشود روند رنج و خنثی بورس ادامه یابد. همچنین انتظار می‌رود

کاویان عبداللهی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز نهایتا با ارزش معاملات خرد دو هزار و ۳۹۰میلیارد تومانی به کار خود پایان داد. بیش از چهار میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد.

کاویان عبداللهی

وی افزود: در معاملات امروز حدود ۱۶۵هزار میلیارد تومان اوراق دولتی جابه‌جا شد. گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات ۳۵میلیارد تومان و فلزات اساسی با ۱۱میلیارد تومان ورود پول همراه شدند. در حالی‌که  برآیند معاملات گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی و فرآورده‌های نفتی به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد تا پایان سال شاهد روندی تعادلی در بورس باشیم. به طور کلی رشد یا افت شدیدی در بازار نخواهیم داشت و صنایع در بازه‌ای رنج و خنثی مورد معامله قرار می‌گیرند.