۰ نفر

آمار ثبت نام در سجام منتشر شد + جزییات

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴
کد خبر: 614570
آمار ثبت نام در سجام منتشر شد + جزییات

تعداد سهامداران احراز هویت شده در سجام از ۱۳۷ هزار نفر در بهمن به ۱۳۷ هزار و ۹۵ مورد رسیده که نسبت به ماه قبل (دی) با رشدی بیش از ۸۸ درصدی مواجه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛  بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص بهمن امسال، تعداد ۱۳۹ هزار و ۳۴۸ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۳۷ هزار سهامدار در این ماه به ۱۳۷ هزار و ۹۵ مورد رسیده که نسبت به ماه قبل (دی ) با رشدی بیش از ۸۸ درصدی مواجه شده است.

لازم به ذکر است بر اساس آمار منتشر شده، در دی امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۵۵ هزار و ۸۹۱ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۷۲ هزار و ۸۰۳ مورد بوده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام در «سجام»

همچنین  تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در بهمن ماه سال جاری به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۲۷ هزار و ۴۰۱ مورد، اصفهان با ۹ هزار و ۸۸۰ مورد، خراسان رضوی با ۹ هزار و ۸۵۵ مورد، مازندران با ۷ هزار و ۴۰۰ مورد و آذربایجان غربی با ۷ هزار و ۷۳ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

۵ استان با کم‌ترین ثبت نام در «سجام»

از سویی دیگر بر اساس آمار‌های منتشر شده، ۵ استان «بوشهر با ۹۶۸، چهارمحال و بختیاری با یک هزار و ۷۶، یزد با یک هزار و ۷۷، ایلام با یک هزار و ۹۰ و خراسان جنوبی با یک هزار و ۱۲۴ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

 سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است .