۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز دوم اسفند / بازار تا کی سبز می ماند؟

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 613721
بورس امروز دوم اسفند / بازار تا کی سبز می ماند؟

معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد هفت هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۲۸۱هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب رشد سه هزار و ۴۵۵واحد و ۳۸واحد داشتند. به طور کلی بیش از هفت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود هفت میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها وارد بازار شد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان روند تعادلی بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد یافت و به نظر می‌رسد معاملات با شیب ملایمی در روند فعلی خود باقی بمانند.

کاویان عبداللهی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: با توجه به معاملات امروز، شاخص کل با رشد هفت هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۲۸۱هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب با رشد سه هزار و ۴۵۵واحد و ۳۸واحد همراه شدند.

وی افزود: به طور کلی برآیند معاملات امروز به نفع سهامداران تمام شد و اغلب سهام بازار با سبزپوشی همراه شدند. اما در این میان برخی از نمادهای مهم بازار همانند فولاد و فملی برخلاف روند بازار حرکت کردند و با زیان همراه شدند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس امروز نهایتا با ارزش معاملات حدود سه هزار میلیارد تومانی به کار خود پایان داد. بیش از هفت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود هفت میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها وارد بازار شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز معاملاتی متعادل را در بازار سرمایه شاهد باشیم. به طور کلی انتظار می‌رود رشد یا افت شدیدی در بازار نداشته باشیم و معاملات با شیب ملایمی در روند فعلی خود باقی بمانند.