۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

پیش بینی بورس فردا یکم اسفند / سایه رکود تا چه زمانی بر سر بازار باقی می ماند؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 612417
پیش بینی بورس فردا یکم اسفند / سایه رکود تا چه زمانی بر سر بازار باقی می ماند؟

طبق پیش بینی کارشناسان، بورس همچنان در ابهام به سر می برد و تا زمانی‌که شفافیت بر فضای کلی بازار حاکم نشود، روند فعلی بورس ادامه خواهد داشت.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ براساس تحلیل کارشناسان به نظر می‌رسد محدوده یک میلیون و ۲۰۰هزار واحد، محدوده مهمی برای شاخص کل باشد و در صورت از دست رفتن این محدوده، شاخص کل در وضعیت بدی قرار خواهد گرفت. همچنین انتظار می‌رود با رسیدن شاخص هم وزن به محدوده ۳۳۵ هزار و ۶۸۸واحد، روند نزولی این شاخص پایان یابد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: همانطور که در تصویر پایین مشاهده می‌شود شاخص کل در تایم فریم هفتگی، خط روند صعودی داشته است و در حال حاضر نیز همزمان با درگیر شدن در این خط روند، روند صعودی دیگری دارد که با شیب ملایمی برای کوتاه مدت است.

آراد پورکار

وی افزود: این نقطه، محدوده تلاقی‌ای شده که اهمیت نقطه یک میلیون و ۲۰۰هزار واحد را نشان می‌دهد و نقطه‌ای امن برای شاخص کل است. به عبارتی این محدوده باید حفظ شود، در غیر این صورت شاخص کل در وضعیت خطرناکی قرار خواهد گرفت.

1پیش بینی بورس فردا یکم اسفند / سایه رکود تا چه زمانی بر سر بازار باقی می ماند؟

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بر اساس تصویر پایین، شاخص کل هم وزن همچنان در روند نزولی قرار دارد و تا زمانی‌که حداقل کیجونسن خود را به محدوده ۳۳۵ هزار و ۶۸۸واحد برساند، از روند نزولی خارج نخواهد شد. این نقطه با شکست روند نزولی تلاقی دارد و با رسیدن به این محدوده، تارگت ۳۶۴ تا ۳۶۹هزار را می‌توان برای شاخص هم وزن در نظر گرفت.

2پیش بینی بورس فردا یکم اسفند / سایه رکود تا چه زمانی بر سر بازار باقی می ماند؟

پورکار در پایان گفت: به نظر می‌رسد روند معاملات فردا مجددا متعادل باشد. با توجه به اینکه ابهام همچنان در بازار وجود دارد، بورس نمی‌تواند جهت مشخصی برای خود پیدا کند. بخشی از این ابهام ناشی از اخبار ضد و نقیض پیرامون مذاکرات برجام است و بخش دیگر به علت کاهش اشتباه نرخ دلار در بازار آزاد است. به طوری‌که بسیاری از فعالان بازار سرمایه این کاهش نرخ را معیاری برای از دست رفتن ارزش نمادهای دلاری می‌دانند در حالی‌که باید دلار نیمایی را معیار خود قرار دهند‌.