۰ نفر

سقوط حجم و ارزش معاملات بورس تهران، چشمگیر است

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۵۰
کد خبر: 612195
سقوط حجم و ارزش معاملات بورس تهران، چشمگیر است

ارزش کل معاملات بورس تهران در یک هفته گذشته با ۳۱ درصد کاهش به رقم ۱۴ هزار و ۳۹ میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی صفاری گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۳ تا ۲۷ بهمن محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با ۰.۳۱ درصد کاهش به میزان یک هزار و ۶۸۲ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد به یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، سایر شاخص‌ها نیز از جمله شاخص صنعت با افزایش ۰.۰۴ درصدی به میزان ۴۸۷ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۷۸ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۰.۳ درصدی به میزان ۹۶۵ واحد تغییر داشته و از محدوده ۳۲۶ هزار و ۲۴۹ واحد به ۳۲۵ هزار و ۲۸۴ واحد رسیده است.

معاملات بورس

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته معاملاتی که گذشت با کاهش ۳۱ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۲۰ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان به ۱۴ هزار و ۳۹ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۲۹ میلیارد و ۸۳۶ میلیون سهم به ۲۰ میلیارد و ۷۶ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۳۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

معاملات بورس2

ارزش معاملات در بازار بدهی نیز که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، ۷ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از یک هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان به یک هزار و ۷۳ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه که شامل اوراق آتی، اختیار معاملات، اوراق تبعی و... می‌شود با افزایش ۴۶ درصدی از ۳۴ میلیارد و ۴۰۰  میلیون تومان به ۵۰ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز با کاهش ۳۵.۲۸ درصدی از ۶ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان رسید.

معاملات بورس3