۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز ۲۵ بهمن / آیا ثبات بر بازار حاکم شده است؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳
کد خبر: 611064
بورس امروز ۲۵ بهمن /  آیا ثبات بر بازار حاکم شده است؟

معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد هفت هزار واحدی به محدوده یک ‌میلیون و ۲۸۳هزار واحد صعود کرد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان بازار سرمایه، بورس امروز در مدار تعادلی حرکت کرد و به طور کلی قدرت در دست خریداران بود. به نظر می‌رسد با ادامه یافتن تعادل در بازار، چهارشنبه نیز معاملات روانی را در بازار شاهد باشیم.

کاویان عبداللهی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز به تعادل رسید. به طوری‌که شاخص کل با ثبت رشد هفت هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۲۸۳هزار واحد قرار گرفت و نمادهای بزرگ بازار مانند فارس، فولاد و فملی بیشترین سهم در این رشد را داشتند. اما شاخص هم وزن رشد قابل توجهی نداشت و  نهایتا با افزایش ۶۳۸واحدی (معادل ۰.۲درصد) به کار خود پایان داد.

کاویان عبداللهی

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن رشد هفت هزار واحدی شاخص کل در مقابل رشد ناچیز شاخص هم وزن مشاهده می‌شود که عمده تقاضای بازار در نمادهای بزرگ بازار بود. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳۸.۸واحدی همراه شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۸درصد یعنی ۶۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

وی در انتها گفت: به طور کلی در انتهای معاملات امروز، تعداد صفوف خرید به مراتب افزایش یافت و روند کلی بازار بهبود یافت. به نظر می‌رسد با ادامه یافتن تعادل در بازار، چهارشنبه نیز معاملات روانی را در بازار شاهد باشیم.