امروز معامله‌گرها ۲۶۰میلیارد تومان حق تقدم گروه مدیریت سرمایه‌گذار امید خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۵.۶درصد از کل سهام جام دارو معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز، در مجموع حدود دو هزار و ۹۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «وامیدح»، «تجلی»، «خودرو»، «خپارس» و «ومعادن» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل ۲۶۰میلیارد تومان حق تقدم گروه مدیریت سرمایه‌گذار امید دست به دست شد، تجلی توسعه معادن و فلزات پس از معاملاتی به ارزش ۱۰۰میلیارد تومان دوم شد و سهام ایران‌ خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام سپید ماکیان با رشد ۵.۸درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را شیرین کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۴۰۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» با معاملات ۲۸۰میلیارد تومانی دوم شد و «استخراج کانه‌های فلزی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۵.۶درصد از کل سهام جام دارو (فجام) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۷.۸درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در دو سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۹نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بیشترین ارزش معاملات 00.11.23

رتبه بندی ارزش معاملات 00.11.23.g