۰ نفر

امسال چقدر سهم در بورس معامله شده است؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 610026
امسال چقدر سهم در بورس معامله شده است؟

بیش از ۱۴۴۱میلیارد انواع اوراق بهادار از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته، طی ۲۱۵روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار معامله شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۱۴۴۱میلیارد و ۷۰۴میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۲۱هزار و ۲۷۸میلیارد ریال در بیش از ۱۴۲میلیون و ۴۳۴هزار و ۱۰۶دفعه طی ۲۱۵روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۱۶۰میلیارد و ۳۶۴میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۷۶۱هزار و ۷۷۹میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۲۱۵روز در مجموع تا پایان هفته گذشته با ۲۳هزار و ۵۸۷واحد کاهش، معادل ۱.۸درصد افت کرده و به رقم یک میلیون و ۲۸۴هزار و ۱۲۰واحد رسیده است. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۱۱۳هزار و ۵۵۷واحد کاهش، معادل ۲۵.۸۲درصد افت کرده و رقم ۳۲۶هزار و ۲۴۴واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۱۲هزار و ۲۶۰واحد افزایش در این مدت به رقم ۹۸۱هزار و ۳۵۹۸۲۹واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۳هزار و ۴۲واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۴۵۹هزار و ۷۰۶واحد رسیده‌اند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۲۷درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۵.۵درصد افت همراه شده‌اند.