۰ نفر

شاخص این هفته وارد فاز اصلاحی می شود؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
کد خبر: 610022
شاخص این هفته وارد فاز اصلاحی می شود؟

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاید شاخص کل در کوتاه مدت رشد‌های ناپایداری را تجربه کند. اما به احتمال زیاد این شاخص در هفته پیش‌رو وارد فاز اصلاحی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛  آرتا اسدی گفت: شاخص کل بورس طبق اندیکاتور فیبوناچی در محدوده ۶۱.۸ است که حاکی از شرایط بحرانی این شاخص است. تراز یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد نیز ناحیه بحرانی دیگری است که شاخص کل با آن درگیر بوده و توانایی شکست این مقاومت را ندارد.

در هفته گذشته نیز انتظار حرکت مثبت شاخص کل و رشد آن تا محدوده ۴۰۰ هزار واحد را داشتیم اما این شاخص نتوانست از این محدوده عبور کند و مجددا در کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد قرار گرفت.

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، اندیکاتور استوکاستیک در‌ محدوده ۸۰ قرار دارد که نشان از اشباع خرید است. همچنین اندیکاتور RSI نیز در محدوده ۵۰ قرار دارد و وضعیت تقریبا متعادلی را نشان می‌دهد. در حال حاضر شاخص کل وضعیت مناسبی ندارد، و شاید در کوتاه مدت رشد‌های ناپایداری را تجربه کند. اما به احتمال زیاد این شاخص در هفته پیش‌رو وارد فاز اصلاحی می شود.

شاخص این هفته وارد فاز اصلاحی می شود؟

هفته آینده شاخص کل روند اصلاحی در پیش خواهد گرفتشاخص کل هم وزن نیز طبق اندیکاتور استوکاستیک که در محدوده ۵۰ و RSI که زیر ۵۰ است، قدرت کافی برای درگیری با ناحیه بحرانی را ندارد اما در صورتی که این هفته بتواند از ناحیه بحرانی ۳۴۳ هزار و ۳۲ واحد بگذرد می‌تواند تقویت شود و به محدوده ۳۶۴ هزار واحدی رشد کند.

شاخص این هفته وارد فاز اصلاحی می شود؟